Een kassa kopen voor jouw winkel? 3 dingen waar je op moet letten

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:23:24

Persbericht - Je gaat je eerste winkel openen en moet een kassa kopen? Of je merkt dat je huidige kassa niet de steun is die die zou kunnen zijn? Zorg dat je bij het kiezen van een nieuw kassasysteem op een aantal dingen let die jouw werkdag zullen verlichten en vervelende taken als administratie en boekhouding veel makkelijker zullen maken.

Cloud-gebaseerd systeem

Die man die langs jouw winkel komt om je kassasoftware te updaten? Niet meer nodig. Die factuur voor onderhoud en software updates? Ook niet. Met een kassasysteem dat verbonden is met een cloud-database krijg je, net zoals bij iedere iPhone app, een notificatie die je informeert over een update. Die installeer je vervolgens gewoon zelf of hij installeert automatisch mits je dit hebt ingesteld. Zo ben je altijd up-to-date. Bij een kassa software als Lightspeed zijn deze updates ook geheel gratis. En ook belangrijk: dankzij het cloud systeem kun je overal inloggen. Log thuis of vanuit je vakantiehuisje in en bekijk in real-time hoe je winkel en de verschillende vestigingen ervoor staan.

Gebruiksgemak

Dit lijkt vanzelfsprekend maar hier gaat het vaak mis. Terwijl je een video bekijkt of een uitleg van een verkoper krijgt lijkt de software heel logisch in elkaar te zitten en makkelijk te bedienen te zijn. Echter, op het moment dat je zelf je weg door de systeemfuncties moet vinden, kom je er soms pas achter dat dat helemaal niet het geval is. De meeste aanbieders bieden gratis demo’s aan. Zorg dat je daar goed gebruik van maakt! Waar verwacht je bepaalde acties in het menu te kunnen doen? En kan dat daar ook? Waar zitten de functies die je bij elke verkoop snel terug moet kunnen vinden?

Niet alleen jij moet snel en efficiënt kunnen werken maar ook je medewerkers. En je moet nieuwe medewerkers makkelijk en snel kunnen inwerken. Let daarom op het gebruiksgemak van elk nieuw systeem wat je aanschaft. Het moet intuïtief zijn en vooral snel. Zo voorkom je lange rijen bij de kassa, gefrustreerde medewerkers en fouten.

Centrale voorraad voor online en offline verkopen

Tegenwoordig verkopen bijna alle winkeliers hun producten online en offline. Sommigen hebben een webshop, anderen verkopen hun producten ook via social media. Onafhankelijk van of je nu of in de toekomst je producten ook online wilt verkopen, zorg dat je een kassa aanschaft die omnichannel-ready is. Zo kun je je online en offline verkopen vanuit één centrale voorraad beheren en heb je beter zicht op hoe je bedrijf het doet.

Neem de tijd om goed uit te zoeken wat een modern cloud-gebaseerd kassasysteem allemaal kan en hoe dit jouw onderneming zou kunnen helpen voor je een kassa gaat kopen.