Persbericht - Het bijwonen van een beurs is een goede manier voor het genereren van nieuwe klanten. Daarvoor moet jouw beursstand wel opvallen in de menigte. Logisch, maar dat is niet zo eenvoudig als het lijkt. Vakbeurzen hebben vaak honderden deelnemers en stands. Daardoor kan het moeilijk zijn om op te vallen. Je wilt je immers kunnen onderscheiden van al die andere stands met pop-up banners en reclamezuilen. Dat kan met een photobooth.
Met een photobooth zet je jouw beursstand niet alleen in de spotlights, maar kun je ook het verschil in de branche maken. Zeker binnen de wat meer “serieuze” markten. Een klein beetje humor kan klanten al snel over de streep trekken. Photobooths zijn bewezen effectief gebleken. Zelfs binnen industrieën waarin humor niet altijd vanzelfsprekend is.
Een photobooth is daarnaast origineler dan de standaard relatiegeschenken. Ze creëren een leuk moment, interactie met de klant én vormen een blijvende herinnering aan jouw bedrijf.
De verzekeringsbranche is niet echt een vakgebied dat door mensen wordt geassocieerd met iets leuks. Juist binnen deze markt hebben we het effect van onze photoboots getest. Het betreffende evenement was een verzekeringsbeurs waarbij verzekeringsmaatschappijen zich presenteren aan verzekeringsmakelaars. Het viel op dat de meeste stands op dezelfde manier zijn ingericht. Met banners, flyers, achtergronden met bedrijfslogo’s en ronde tafels.
Elke stand heeft zijn eigen vertegenwoordigers. Zij moeten voorbijgangers proberen over te halen waarom juist hun product of verzekering beter is dan die van de concurrent. Voor dit evenement hebben we ons wat meer verdiept in de ins en outs van de verzekeringswereld.
Voor de betreffende verzekeraar hebben we custom props gemaakt. Ze moesten vooral in de smaak vallen bij de klanten van het bedrijf. De props bestonden onder andere uit grappige termen en objecten uit de verzekeringswereld. Elke branche kent zijn eigen humor.
Het is vooral ontzettend leuk om te zien hoe mensen reageren bij het lezen van teksten die voor hun herkenbaar zijn én betrekking hebben op het werk dat ze doen. De huisstijl van het bedrijf bestond uit de kleuren rood, wit, zwart en blauw. We hebben deze stijl doorgevoerd in sommige props. Op deze manier creëert de photobooth één consistente stijl foto’s.
We hebben een ruime collectie achtergronden. Daardoor konden we ook de achtergrond van alle foto’s afstemmen op de merkidentiteit van het bedrijf. We kozen voor een achtergrond met glittertjes om de aandacht van voorbijgangers te kunnen trekken.
Over het algemeen zijn mensen dol op glinsterende dingen. Met deze glimmende achtergrond met lovertjes, werd de aandacht van mensen op een natuurlijke manier naar de beursstand van het bedrijf getrokken. Dit leverde eigenlijk direct hele goede resultaten op.
Het bovenstaande klinkt allemaal leuk, maar natuurlijk ben je ook nieuwsgierig naar het eindresultaat van deze test met het plaatsen van een photobooth in een beursstand:
Wil jij ook een photobooth huren? Check dan boothdeluxe.nl