Persbericht - Vandaag start de Week van de Bevlogenheid. Deze is van 12 tot en met 16 juni 2017, en hierbij de eerste editie van de Week van de Bevlogenheid. Tijdens deze week wordt er iedere dag een deelthema behandeld. Verschillende bedrijven en ambassadeurs zijn aangehaakt om hun steentje bij te dragen. Hiermee heeft de Week van de Bevlogenheid een afwisselende en prikkelende invulling gekregen. Bouw je ook mee aan een bevlogen Nederland?
Het doel: “in 2025 is 80% van werkend Nederland bevlogen en trots”. Op dit moment is dit nog minder dan 20%, dit is dus veel te weinig. Volgens de organisatie is er een landelijke beweging nodig, “Werkgevers moeten ‘bevlogenheid’ op de managementagenda zetten, want het is zo ongelofelijk belangrijk”. Er zijn bedrijven en ambassadeurs aangehaakt om de boodschap bij een zo groot mogelijk publiek duidelijk te maken: “want bevlogenheid in bedrijven brengt bewezen meer resultaat en werkplezier”.
Maandag: Bevlogenheid en leiderschap
De start van de Week van de Bevlogenheid: het begint bij leiderschap. Hoe krijgen we bevlogenheid op de management agenda? Deze maandag licht de organisatie allerlei praktische tips en inspiratie voor leiders toe, door onder andere blogs en video’s.
Dinsdag: Bevlogenheid in praktijk
Deze dag gaat over bevlogenheid in de praktijk, ambassadeur IMPACT on the Job verzorgt deze dag een webinar en licht toe hoe je bevlogenheid in de praktijk kunt brengen, geeft voorbeelden en legt het belang van bevlogenheid uit. IMPACT on the Job begeleidt bedrijven naar meer bevlogenheid en resultaatversnelling.
Woensdag: Bevlogenheid meten
Hoe kun je de bevlogenheid vergroten als je zelf niet weet waar je staat met je bedrijf? Ambassadeur Effectory meet tevredenheid, geluk en betrokkenheid. Ze hebben, speciaal voor de Week van de Bevlogenheid, een Bevlogenheid Scan ontwikkeld. Maak hier gratis gebruik van!
Donderdag: Succesvol werken aan bevlogenheid
Donderdagmiddag 15 juni zal het event ‘Succesvol werken aan bevlogenheid’ plaatsvinden. Verschillende sprekers zullen, ieder op hun eigen manier en uit eigen ervaring, spreken over bevlogenheid. De sprekers zijn andere Bas van der Veldt, Willem van Rhenen en Wilco van Rooijen. Lees meer en bestel tickets via www.weekvandebevlogenheid.nl.
Vrijdag: Bevlogenheid en de generatie van de toekomst
De organisatie van de Week van de Bevlogenheid heeft onderzoek gedaan naar de motivatie van de Y-generatie om te kiezen voor een bepaalde werkgever. Slechts 9% van de 1134 respondenten kiest voor een corporate organisatie, en het grootste gedeelte van de respondenten, namelijk 52% gaan voor middel- en kleine bedrijven. Het belang van on-the-job bevlogenheid leeft onder de studenten. De onderzoeksresultaten zullen als eerste op het bovengenoemde event worden gepresenteerd. De whitepaper met resultaten komt deze vrijdag uit.
Volg Week van de Bevlogen via de website, Twitter, Facebook, LinkedIn en via #WvdB2017.