Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

dentsuACHTUNG! helpt startup Propel met identity, productontwikkeling en commerce platform

Laatst bijgewerkt: 07-06-2022 20:45:31

Persbericht - Het gloednieuwe merk - onderdeel van engineering company Saietta - zet in op een inhaalslag voor bootaandrijving met een betaalbare, elektrische designmotor. Propel werd vormgegeven door dentsuACHTUNG!; het bureau was verantwoordelijk voor positionering, naam, identity en commerce platform en is tevens betrokken bij productontwikkeling van de motoren en spatial design voor events en retail.

Ondanks dat Nederland bekend staat om haar hoogwaardige nautische en maritieme technologie wordt de markt voor elektrische bootaandrijving gedomineerd door buitenlandse spelers . Daar komt vanaf nu verandering in, wat betreft Sander van Dijk, managing director bij new kid on the dock Propel: “We leven in een tijd waarin vrijwel elk type vervoer elektrisch kan, zonder concessies op het gebied van design en functionaliteit. Je ziet in elke categorie een of meerdere spelers opstaan die bewijzen dat het één het ander niet uitsluit: van luxe auto’s tot deelscooters en van bezorgbusjes tot stadsfietsen. Toch zie je achter de mooiste sloepen vaak een buitenboordmotor die schril afsteekt bij de ranke lijnen van zijn drager. En is de motor ingebouwd, dan ontkom je niet aan het continue geluid en de geur van een verbrandingsmotor. Daar maakt Propel met minimalistische en hoogwaardige elektrische aandrijving een einde aan”.

Geen onnodige ruis

“Propel wil opvallen door het weglaten van alles wat er niet toe doet”, vult Gerben van der Zwaard, strategy director positioning & identity bij dentsuACHTUNG! aan. “De meeste motoren schreeuwen om aandacht, met groot afgebeelde aantallen PK’s, opvallende strepen en een glimmende behuizing. Eeuwig zonde voor iedereen die met oog voor detail een boot uit heeft gezocht. En aangezien een dagje varen vaak ontspanning, frisse buitenlucht en rust in je kop als doel heeft, dan is het laatste waar je op zit te wachten een brommende, rokende motor die roet in het eten gooit.”

Ripple effect

Propel heeft daarom een minimalistisch en zeer gestileerd voorkomen. Daniel Sytsma, Executive Creative Director bij dentsuACHTUNG! legt uit: “Propel wil de markt van elektrische aandrijfsystemen opschudden met een combinatie van revolutionair design en technologie. Die missie is vertaald in een identiteit gebaseerd op het ripple effect: Een kleine beweging kan een golfbeweging worden die in staat is om een groter systeem te veranderen.”