Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

dentsuACHTUNG! geeft assistive technology merk Envision een refresh

Laatst bijgewerkt: 11-05-2022 11:02:11

Persbericht - Envision bouwt innovatieve, award-winning assistive technology en producten die mensen met geen tot weinig zicht in staat stelt om alledaagse visuele informatie te begrijpen. Met de lancering van de nieuwe generatie Envision Glasses, klopte het bedrijf bij dentsuACHTUNG! aan voor een refresh van de positionering en identiteit, zodat beide net zo krachtig en innovatief voelen als het product.

“Werken aan een merk met zo’n impact op het dagelijkse leven van mensen, is per definitie bijzonder” bevestigt Gerben van der Zwaard, brand strategy director bij dentsuACHTUNG!. “Toen we de strategie ontwikkelden, spraken we met een aantal Envision klanten en werd snel duidelijk dat ze absoluut niet op medelijden of betutteling zaten te wachten – zoals het geval is bij veel andere assistive technology. Ons voornaamste doel was om een verhaal te creëren dat mogelijkheden centraal stelt en dat de kracht en kansen van een zelfstandig leven benadrukt.”.

Gebaseerd op de nieuwe merkpositionering, ontwierp het team bij dentsuACHTUNG! de nieuwe visuele stijl, trok het de verbale identiteit naar een krachtiger en meer inspirerend niveau en voegde het een rijkere sonic identity toe aan het product zelf.

Joeri Bakker, head of positioning and identity bij dentsuACHTUNG! vult aan: “Werken voor deze uitzonderlijke scale-up die zelfstandigheid biedt aan visueel beperkte mensen, is een mooie ervaring. Vanuit merkperspectief maakte het belang van de sonic identity deze samenwerking nog eens extra interessant. Om met een nieuw audiodesign de gebruikerservaring binnen het product zelf te verbeteren, werkten we samen met onze partner Modern Day Composers. De kers op de taart was dat legende Stevie Wonder in maart dit jaar een Envision Glasses fan werd.

Karthik Mahadevan, oprichter en CEO bij Envision: “Het team heeft op een uitstekende manier uiting gegeven aan waar wij als bedrijf en merk voor staan en dat weten te vertalen in een unieke identiteit. Ook al wisten we ongeveer welke richting we op wilden, de collaboratieve manier van werken met het team van dentsuACHTUNG! zorgde voor een aanscherping die ons echt richting geeft. We zijn klaar om verder op te schalen en te groeien”.