De opkomst van inhouse marketing personeel bij bedrijven

Laatst bijgewerkt: 25-03-2024 13:37:52

Persbericht -

Een branche waarbij de ontwikkelingen zich mega snel opvolgen, is de marketingwereld. Steeds meer bedrijven kiezen er dan ook voor om inhouse marketeers aan te nemen in plaats van externe bureaus in te schakelen, zodat de kennis wel aanwezig is. Maar waarom is deze verschuiving aan de gang en wat zijn de voordelen van het inschakelen van inhouse marketing personeel?

Iemand die alle ins en outs kent

Een van de meest voor de hand liggende voordelen van het hebben van een marketeer in-huis is hun diepgaande kennis van het bedrijf. In tegenstelling tot externe marketingbureaus die misschien wat tijd nodig hebben om bekend te worden met je bedrijf, is een online marketing strateeg in-huis al bekend met de bedrijfscultuur, waarden en doelstellingen. Hierdoor kunnen ze marketingstrategieën ontwikkelen die perfect aansluiten bij de missie en visie van je bedrijf.

Iemand die onderdeel is van je team

Wanneer je iemand inschakelt van bijvoorbeeld InHouse Marketeers, is deze letterlijk een onderdeel van je team. Dit betekent dat er korte communicatielijnen zijn tussen de marketeer en andere afdelingen. Deze samenwerking zorgt ervoor dat marketingactiviteiten perfect aansluiten bij de behoefte en feedback van andere teams.

Iemand die flexibel is en snel reageert

Externe marketingbureaus kunnen geweldig werk leveren, maar soms kan het even duren voordat ze ergens op reageren of iets oppakken. Met een inhouse marketeer kan een bedrijf veel sneller reageren op veranderingen in de markt, nieuwe trends achterhalen en strategieën ontwikkelen die hierop inspelen. Dit biedt een groot voordeel ten opzichte van het inhuren van een marketingbureau.

Bespaar kosten op de lange termijn

Het inhuren van een inhouse marketeer kan in eerste instantie duurder lijken dan het uitbesteden van je marketingactiviteiten aan een extern bureau. Voor de korte termijn is dit ook zo, maar op de lange termijn kan het juist kostenbesparend zijn. Inhouse marketeers kunnen zich richten op het ontwikkelen van langdurige strategieën en deze ook implementeren, zodat ze naar verloop van tijd vertalen in lagere kosten en een beter rendement op investeringen.

Aan de slag als inhouse marketeer?

Wil jij graag inhouse marketeer worden? Dan zijn een aantal dingen belangrijk. Allereerst moet je natuurlijk kennis hebben van marketing. Dit kan je opgedaan hebben tijdens studies of bijvoorbeeld stages. Het liefst heb je ook al wat ervaring in het vakgebied, omdat het voor kan komen dat je bij bedrijven komt te werken die nauwelijks tot geen verstand hebben van marketing. Om als inhouse marketeer aan de slag te gaan kun je jezelf aanbieden als freelancer bij verschillende bedrijven, of je kunt je aansluiten bij bijvoorbeeld een detacheringsbureau.