Persbericht - Buckaroo lanceert vanaf vandaag een Shopware plug-in met diverse betaalmethoden, waaronder iDEAL, PayPal en creditcard. De koppeling met Shopware is gebouwd door applicatieontwikkelaar Sition.
Buckaroo ziet een stijgende vraag naar Shopware. De van oorsprong Duitse e-commercesoftware krijgt in Nederland steeds meer voet aan de grond. Wat kenmerkt Shopware?
Shopware is een Open Source-software dat zich in de markt positioneert als laagdrempelig alternatief voor Magento. Het heeft wel een heel ander framework, focus en doelgroep. Vergelijken kan, maar het is wel een gevalletje appels met peren. Kenmerkend aan Shopware is expliciete aandacht voor sfeer, beeld en storytelling. Je herkent er bijna geen webshop in. Verwacht daarom niet enkel grote overzichtspagina’s met een bulk aan producten. Bij Shopware draait het om de beleving: met grote afbeeldingen en uitgebreide visuele mogelijkheden. Zo is productinformatie vaak subtiel verstopt achter icoontjes en wordt er gebruikgemaakt van quick-views en pop-ups. Shopware is met name populair bij merken en producten waarbij het om de experience gaat. Het draait om beleving.
Michel Doens is eigenaar van Sition, Sition ontwikkelde voor Buckaroo een plug-in voor Shopware. Michel Doens: “De Buckaroo plug-in is beschikbaar vanaf Shopware versies 5.2 en 5.3. Geïntegreerde betaalmethoden zijn: iDEAL, MasterCard, Visa, American Express, PayPal, Bancontact, Giropay en Sofort.”
Sition werkt nu al aan een plug-in update voor Buckaroo. Michel: “In de nieuwe release – naar verwachting medio februari beschikbaar – zullen Klarna en AfterPay ook tot de betaalmethoden behoren.”
Sition is één van de eerste officiële solution partners in Nederland met ruime ervaring in het ontwikkelen van Shopware webshops, plug-ins en maatwerkoplossingen. Michel Doens, eigenaar Sition: “Het is ongeveer drie à vier jaar geleden dat Shopware over de grens kwam kijken. Om in Nederland te kunnen groeien ging Shopware op zoek naar web-partners en vonden ons.” Een goede match blijkt wel, want Sition staat in 2018 voor de vierde keer samen met Shopware op de Webwinkel Vakdagen.
De groei van Shopware gaat snel en dat heeft te maken met timing. Zo zijn er veel Magento 1 gebruikers die op een omslagpunt staan. Michel Doens: “Niet iedereen stapt direct over naar Magento 2, veel merchants zijn aan het heroriënteren en vinden in Shopware een gelijkwaardig al dan niet beter alternatief.”
Dat Shopware aan een flinke opmars bezig is merkt Michel onder andere aan het jaarlijkse event net over grens: Shopware Community Day dat iedere editie vrijwel onmerkbaar groter en groter wordt. Afgelopen zomer waren er circa 1.600 bezoekers op de bijeenkomst in Duitsland. “Dan merk je wel dat het een groot platform is.”
Wie kiezen er voor Shopware? Michel: “De keuze voor Shopware wordt voornamelijk veel door online marketeers gemaakt. De reden is dat je met Shopware gemakkelijk het beheer in eigen hand houdt. Aanpassen gaat gemakkelijk via een drag & drop editor. Wil je een filmpje op je website? Dan sleep je er gewoon een YouTube-video in. Er is niet of nauwelijks technische kennis of ondersteuning nodig om pagina’s te creëren of wijzigen. Zo kunnen marketeers zonder technische hulp een landingspagina, categorie- of productpagina opzetten.”
Shopware is zowel geschikt voor zelfstandige ondernemers als grote merken. Daarvoor bieden zij een Enterprise versie met een speciale module: de B2B-suite. “Een totaaloplossing voor de sterk groeiende B2B e-commerce markt.”, zegt Michel Doens.
Over Sition
Sition is opgericht in 2000. Het web development-bureau uit Den Bosch is gespecialiseerd in het maken van Shopware en Magento webshops. Tevens bouwen zij koppelingen voor e-commerce en applicaties, waaronder een Shopware-plug-in voor payment service provider Buckaroo.
Kenmerkend aan Sition is dat zij niet in standaard routines werken, maar kijken wat past bij elk bedrijf: “Uitgangspunt is om samen een eindproduct te realiseren waar we beiden tevreden over zijn.”
Over Shopware
Shopware is open source e-commerce software. Met de slogan: ‘Emotional shopping on any device’. Kenmerkend is de aandacht voor storytelling om de conversie en klantbinding te verhogen. Met meer dan 54.000 installaties, 2.000 plug-ins en 1.200 partners is het e-commerce platform op dit moment het meest populaire systeem in Duitstalig Europa en maakt sinds 2014 zijn opmars in Nederland.
bron: https://www.buckaroo.nl/nieuws/buckaroo-koppelt-met-shopware/