Ben jij investor ready?

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:25:48

Persbericht - De meeste ondernemers kunnen de start van hun bedrijf niet (volledig) zelf financieren en gaan op zoek naar externe financiering. Maar externe investering ophalen bij een investeerder is geen gemakkelijke klus en niet elke startup is “investor ready”. Wil jij weten of je investor ready bent? Doe de gratis funding check!

Het is belangrijk dat je alles op orde hebt voor de investeerders. In onderstaande tekst geven we je vanuit onze expertise enkele tips die jou helpen om investor ready te worden.

Uitdagingen

Een van de grootste uitdagingen voor startups en scale-ups is het zoeken naar de juiste investeerder. Er zijn veel partijen dus doe voldoende onderzoek. Investeerders die oprecht geïnteresseerd zijn en veel kennis hebben van jouw product kunnen jouw bedrijf vooruithelpen.

Zorg daarnaast voor een goed en sterk team. Investeerders zien liever een goed team in plaats van een solo-ondernemer. Op deze manier beschik je namelijk over verschillende kwaliteiten die jouw bedrijf kunnen laten groeien. Daarbij willen investeerders zien wat de marktkans is en hoe jij en je team van deze marktkans een succes gaan maken.

Investeerders zijn geïnteresseerd in allerlei financiële argumentatie zoals de resultatenrekening, balans, EBITDA en ROI. Dit moet te allen tijden beschikbaar en duidelijk zijn. Ook is het belangrijk dat je een realistische investeringsbehoefte hebt. Het is gemakkelijk om een hoog bedrag als investeringsbehoefte op papier te zetten, maar dit is niet altijd de juiste manier. Belangrijk is dat je weet waarom je een bepaald bedrag vraagt, dat je hierbij je waardering begrijpt en dat dit logisch is.

De weg naar het binnen halen van financiering voor jouw bedrijf kan lang en zwaar zijn, maar met de juiste aanpak, mensen en begeleiding kun je opvallen en de juiste match vinden.

Investor Ready

Bij Investor Ready hebben we hier dagelijks mee te maken. Wij helpen groeibedrijven aan een investering door het bedrijf investeringsklaar te maken. Samen met de ondernemer maken we alle documenten compleet, wordt de waardering besproken en zorgen we voor een compleet pitch deck. Wanneer de ondernemer er klaar voor is, gaan wij op zoek naar een passende informele investeerder.

Doe de gratis Funding check

Op basis van onze ervaringen hebben wij de Funding Check ontwikkelt, een eenvoudige tool waarbij je met behulp van enkele vragen weet of jouw bedrijf investor ready is!

Ben jij investor ready?

– Klik hier voor de Funding Check! –