Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Belfabriek introduceert plug en call telefooncentrale

Laatst bijgewerkt: 18-02-2022 13:00:08

Persbericht - Al sinds 2000 is de Belfabriek de enige telefoonmaatschappij in Nederland die volledig gespecialiseerd is in het aanvragen, opzetten en onderhouden van 0800-, 0900-, 088- en 085-nummers. Inmiddels heeft Belfabriek al meer dan 6000 servicenummers aangesloten, en is het uitgegroeid tot een bedrijf met tevreden klanten in vele landen en biedt veel meer dan alleen maar Nederlandse servicenummers aan.

Zo heeft Belfabriek recentelijk een alles-in-1 telefoonsysteem gelanceerd. Dit is een plug en call telefonie oplossing voor alle soorten organisaties van B2C, B2B, non-profit tot overheden. En van alle formaten van ZZP, tot MKB en grootbedrijf.

Het Belfabriek telefoonsysteem omvat een bureautoestel, softphone, webinterface en apps (iPhone/Android). De apps zijn eenvoudig en onbeperkt installeerbaar d.m.v. QR-code.

Functies die onontbeerlijk zijn om de zakelijke telefonie te professionaliseren zijn standaard kosteloos inbegrepen. Waaronder de mogelijkheid om gesprekken op te nemen, het instellen van een keuzemenu, wachtrij voor drukke tijden, zakelijke nummers doorschakelen naar mobiel (vast op mobiel).

Kortom, hét meest complete telefooncentrale pakket voor de zakelijke gebruiker, en dat voor € 45,- per maand, voor een in principe ongelimitteerd aantal medewerkers.

Om deze lancering te vieren komt Belfabriek met een actie: het eerste Yealink telefoontoestel gratis toegestuurd voor (kleine) zelfstandigen en organisaties die Covid-19 omzetverlies hebben geleden. De adviesprijs voor de Yealink telefoon model T-43U is normaliter € 115,-. Op werkdagen voor 22:00 aangevraagd, volgende dag in huis. Deze Belfabriek zakelijke telefoon is voor-geconfigureerd. Dit betekent dat de telefoon zichzelf aanmeld via een bestaande internet aansluiting met de Belfabriek telefonie servers en voilà, de zakelijke telefoon is direct werkzaam.

Belfabriek is met deze oplossing gekomen, omdat zij merkt dat nog te veel organisaties gebruik maken van achterhaalde en vaak omslachtige telefooncentrales.

Steeds meer bedrijven stoppen of zijn al gestopt met hun geschakelde telefoonnetwerk en stappen over op voice over IP telefonie (VoIP). In het tijdperk van thuiswerken en werken in de cloud is VoIP bijna essentieel geworden. Toen het nog in de kinderschoenen stond, waren het vooral de ultra gedigitaliseerde startups die er meteen van profiteerden, maar tegenwoordig kan elk bedrijf er makkelijk gebruik van maken. Vooral voor ondernemingen waar telecommunicatie een grote rol speelt biedt VoIP de beste oplossingen. VoIP biedt namelijk verschillende functionaliteiten die de communicatie binnen bedrijven onmiskenbaar verbetert.

Wat betekent VoIP eigenlijk?

Om alle voordelen van cloud telefonie te kunnen begrijpen is het natuurlijk belangrijk om eerst goed te weten te komen wat VoIP nou eigenlijk is. VoIP staat voor Voice over Internet Protocol. Dankzij de technologie van VoIP verloopt de overdracht van telecommunicatie niet meer via de traditionele telefoonkabels, maar gewoon via het internet. In het kort gezegd wordt alle spraakcommunicatie gedigitaliseerd en daarna over het netwerk getransporteerd, vergelijkbaar met hoe we voice berichten en telefoongesprekken voeren via de bekende communicatie apps op onze smartphones.

In de praktijk is het om naast een geschikte internetverbinding ook noodzakelijk om te beschikken over:

  • Een PBX (Private Branch Exchange telefooncentrale) die tot taak heeft de oproepen te centraliseren en te distribueren.
  • Cloud telefonie (hosted VoIP), in dit geval is de fysieke telefooncentrale niet meer nodig en wordt de PBX gehost op het internet. Deze vernieuwende en kostenbesparende technologie heeft ervoor gezorgd dat VoIP nóg toegankelijker en nóg aantrekkelijker zal zijn voor de ondernemer.
  • Een of meerdere communicatiemiddelen (bureautelefoons, computers en zelfs mobiele telefoons zijn mogelijk.

Waarom overstappen naar VoIP?

Naast het feit dat waarschijnlijk de verouderde geschakelde telefooncentrales geleidelijk zullen worden opgeheven en de traditionele telefoonlijnen steeds minder worden gebruikt, biedt cloud telefonie nu al zoveel voordelen in het bedrijfsleven. Daarnaast zal de technologie achter VoIP zich alleen nog maar verder ontwikkelen en dit geeft vele interessante mogelijkheden voor de toekomst.

De voordelen van VoIP (in de Cloud)

Installatiegemak

Zoals al eerder aangegeven is met telefonie in de cloud het inbouwen van een fysieke PBX (de telefooncentrale) niet meer nodig. De PBX wordt namelijk bij een externe service provider geïnstalleerd (de cloud) en daar kan dan het gehele bedrijf gebruik van maken. Deze virtuele hosting service of cloud PBX is relatief makkelijk in gebruik, werkelijk alles van installatie tot lijnbeheer gebeurt vanuit een webinterface. Met een paar klikken beschik je dus over alle mogelijkheden van telecommunicatie en daarbij zijn er een eindeloze hoeveelheid aan tools om data opslag en management te verbeteren en te vereenvoudigen.

Eenvoudiger opschalen

VoIP telefonie groeit makkelijk mee met het bedrijf. Je hebt dus de flexibiliteit om nieuwe communicatielijnen snel op te schalen of juist weer af te schalen wanneer je ze niet langer nodig hebt. Dit is ideaal voor seizoensgebonden bedrijven die soms maar tijdelijk personeel nodig hebben. Daarbij is het ook mogelijk om een communicatiemiddel makkelijk aan te sluiten of af te stellen zonder bijzonder veel technische kennis.

Lagere kosten

Dit is ongetwijfeld het grootste voordeel van een VoIP nummer. Er zijn in principe geen kosten voor het installeren van een VoIP telefooncentrale of een VoIP app, enkel de kosten voor de service provider die de VoIP zal hosten. Hierdoor zal er flink in de kosten worden bespaard aangezien er geen speciale kabels of installaties meer hoeven te worden aangelegd, omdat VoIP precies dezelfde verbindingen gebruikt als het internetnetwerk.

Maar dat is niet alles. De kosten van internationaal (en ook nationaal) bellen via VoIP-telefonie zijn veel lager in vergelijking met een geschakeld netwerk. Door de groeiende markt zeker in een tijd waar thuiswerken een steeds grotere rol speelt worden de prijzen van de providers gespecialiseerd in VoIP steeds steeds aantrekkelijker. Dit biedt dus enorme kansen voor ondernemers.

Optimalisatie van de apparatuur

De VoIP toepassingen werken net zo goed op een hardphone (de traditionele bureautelefoons die worden gebruikt op kantoor) als op een softphone (online bellen software via een computer, smartphone, tablet of videoconferentiesysteem), zolang het apparaat maar verbonden is met het internet.

Mobiliteit van medewerkers

De gebruiker van een VoIP telefoon is gekoppeld aan een zakelijk telefoonnummer en niet aan een telefoonlijn. Wat dat inhoudt is dat ook al ben je op zakenreis of werk je vanuit huis je bent altijd op het zelfde nummer bereikbaar zolang jouw telecommunicatieapparaat maar een internetverbinding heeft. Hetzelfde geldt voor al jouw medewerkers en collega’s die zijn aangesloten op het VoIP netwerk. Je kunt dus van alle soorten aangesloten apparaten gebruik maken. Zo kun je SMS’jes versturen met de computer, oproepen doorverbinden met een smartphone en voicemails creëren met een laptop. Klanten en zakenrelaties kunnen jou en jouw medewerkers dus net zo makkelijks thuis bereiken als op kantoor.

Betere geluidskwaliteit creëert hogere productiviteit

Er is niets frustrerender als een klant niet goed verstaanbaar is of als jezelf niet duidelijk te horen bent. Dit brengt het bedrijf in diskrediet bij zijn klanten. Ruis gekraak en haperingen, dit soort communicatieproblemen zijn makkelijk te verhelpen met een goede internetverbinding.

VoIP-technologie maakt gebruik van een codec. Codec is een systeem dat digitale gegevens codeert en decodeert. Het algoritme positioneert zich automatisch op het beste netwerk om een optimale gesprekskwaliteit via het bedrijfsnummer te bieden.

Andere handige functies

VoIP-telefonie beperkt zich niet tot spraakcommunicatie, het is een volwaardige samenwerkingstool waarmee virtuele conferenties, het delen en opslaan van documenten, enz. kunnen worden uitgevoerd.

Focus op callcenters

Naast de kwaliteit van de communicatie, beschikt VoIP ook handige oplossingen voor het optimaal functioneren van een callcenter. VoIP zakelijk bellen is dus erg handig voor bedrijven met veel klantrelaties.

Enkele van deze handigheden:

  • De toewijzing van één virtueel telefoonnummer (vast of mobiel) voor een betere bereikbaarheid waar ook ter wereld van jouw medewerkers. Een zakelijk vast telefoonnummer aanvragen en deze laten doorverwijzen naar een mobiel toestel is een fluitje van een cent. Ook kan men lokale nummers, zoals bijv. een Rotterdams 010 nummer, Amsterdams 020 nummer, Haags 070 nummer of Utrechts 030 nummer aanvoeren via mobiel. Zo kan men profiteren van het beste van beide werelden: een professioneel zakelijk vast telefoonnummer met de flexibiliteit van een smartphone. Een obstakel waar veel ondernemers al een poos mee worstelden, immers een 06 nummer komt een stuk minder professioneel over.
  • Ook buitenlandse nummers behoren tot de mogelijkheden, bijv. een Duits nummer, Belgisch nummer, Spaans nummer, Frans nummer, UK nummer of Amerikaans nummer.
  • De bijna onbeperkte mogelijkheid om het telefoonsysteem snel en gemakkelijk aan te passen: welkomstberichten, spraakmenu’s, muziek tijdens het wachten, berichten versturen, wachtrijbeheer enzovoort.
  • Volledig oproepbeheer: oproeplogboek, doorverbinden, gelijktijdige oproepen en belfilter.
  • Synchronisatie van de VoiP-lijn met CRM-software zodat de medewerker sneller kan schakelen tussen klant, klantinformatie en dienstverlening, dit komt ten goede van de servicekwaliteit en zal het klantcontact aanzienlijk efficiënter laten verlopen.

Daarnaast biedt het vele management functies zoals toegang tot een dashboard met verschillende statistische gegevens (aantal en duur van de oproepen, opnamesnelheid, enz.) waarmee het werk kan worden geanalyseerd en de prestaties kunnen worden verbeterd, zowel op individueel als op teamniveau.

Het is belangrijk dat een bedrijf mee gaat met de laatste trends om concurrerend te blijven en de klantervaring voortdurend te verbeteren. VoIP-telefonie heeft zich ontwikkeld tot een essentieel onderdeel van het bedrijfsleven. Zeker in een tijd waarin de traditionele kantoorbaan drastische veranderingen ondergaat en we steeds meer bereikbaar moeten zijn waar ook ter wereld biedt zakelijke telefonie in de cloud de perfecte oplossing.