Persbericht - Raydiant uit San Francisco neemt AI-software leverancier Sightcorp over om het eerste End-to-End Experience Management Platform in zijn soort aan te bieden voor retail, restaurants en meer. Met de kracht van de anonieme analysesoftware van Sightcorp zal het experience management platform van Raydiant nu ook in-store screen engagement analytics rondom impression en reach metrics delen om merken te helpen met de verkoop te verhogen en geoptimaliseerde content te tonen met behoud van privacy.
AMSTERDAM – 13 Januari 2022 – Het in San Francisco gevestigde Raydiant, een toonaangevend platform voor het beheer van in-location ervaringen, heeft vandaag aangekondigd dat het Sightcorp heeft overgenomen. Sightcorp is een spin-offbedrijf van de Universiteit van Amsterdam dat AI-software intelligentie biedt voor digital signage, digital out-of-home (DOOH) media en in-store analytics. Raydiant en Sightcorp zullen bedrijven in staat stellen om gepersonaliseerde on-screen, in-location ervaringen te creëren die anonieme publieks- en prestatie analyses genereren om hen te helpen om de engagement van het publiek te vergroten, waardevolle content te leveren, berichtgeving te verbeteren en nog veel meer.
“Om in de toekomst te overleven en te groeien in de wereld van fysieke locaties, moeten bedrijven een naadloze in-location klantervaring bieden die toegankelijk, digitaal en gepersonaliseerd is. Velen worden echter tegengehouden door de complexiteit en de hoge prijs om deze doelen te bereiken,” zegt Raydiant Chief Executive Officer, Bobby Marhamat. “We hebben Raydiant van de grond af opgebouwd om deze pijnpunten op te lossen en zijn verheugd om de ongeëvenaarde technologie van Sightcorp toe te voegen aan ons productaanbod om nog beter te kunnen voldoen aan de veranderende behoeften van bedrijven, klanten en werknemers wereldwijd.”
Uit het “State of Consumer Behavior report” van Raydiant uit 2021 blijkt dat 60% van de consumenten geen zaken meer doet met een bedrijf vanwege een slechte in-location ervaring. Think by Google vermeldt dat mensen 40% meer geneigd zijn meer uit te geven dan gepland wanneer ze merken dat de winkelervaring gepersonaliseerd is. AI en digital signage-oplossingen spelen een sleutelrol bij het leveren van die personalisatie. Raydiant en Sightcorp zullen samen dynamische, geoptimaliseerde content op schermen leveren, aangedreven door real-time inzichten met publieks- en prestatiegegevens. Retailers en eigenaren van medianetwerken krijgen de mogelijkheid om advertentieruimte te verkopen tegen een aantrekkelijke prijs, vergezeld van prestatiegegevens, target mogelijkheden en meer.
Sightcorp’s eigen technologie stelt media-eigenaren in staat om adverteerders en media-inkopers te voorzien van betekenisvolle publieksinzichten en datavisualisaties op basis van anonieme live-analyses, waaronder opportunity to see (OTS), impressie- en viewing rates, evenals aandachts- en verblijftijden (dwell) en demografische gegevens. Om de privacy te waarborgen maakt de Sightcorp DeepSight Toolkit standaard alle gezichten niet zichtbaar en is deze gebouwd om alle gegevens offline en lokaal te verwerken. Sightcorp heeft de hoogste nauwkeurigheidspercentage in vergelijking met de concurrentie en is de enige speler op de markt die 100% van het nieuwste beschikbare deep learning-onderzoek toepast in haar publieksanalyse producten.
Jonny Smith, CEO van Simply NUC Ltd, zegt: “We hebben een geweldige samenwerking met Sightcorp. We zijn enthousiast over deze overname omdat de innovatieve technologie van Sightcorp waarde zal bieden aan de klanten van Raydiant in een reeks van industrieën door real-time end-to-end intelligentie mogelijk te maken.”
Met de overname wordt het kantoor van Sightcorp in Amsterdam het hoofdkantoor voor de activiteiten van Raydiant in EMEA. Ook zal het de ontwikkelingen op het gebied van R&D, AI en andere innovatieve technologieën blijven leiden en uitbreiden. De huidige CEO Joyce Caradonna zal de leiderschapsrol over EMEA op zich nemen. Het bedrijf heeft plannen om ook kantoren te openen in Litouwen en Londen en het Europese team te laten groeien van 20 naar 100 teamleden in 2022.
“Deze overname raakt alle synergie markers voor ons en zal ons in staat stellen om sneller te groeien. We zijn erg enthousiast om te blijven investeren in onderzoek en ontwikkeling om slimme en innovatieve oplossingen te creëren die eigenaren van medianetwerken, bureaus en adverteerders kunnen gebruiken om naadloos boeiende en waardevolle content te leveren aan hun doelgroepen”, zegt Joyce Caradonna, CEO van Sightcorp.
Sightcorp noemt belangrijke spelers als Intel en Simply NUC als zijn partners. Raydiant werkt samen met topmerken als First Bank, Dickey’s BBQ, Harvard University, The Salvation Army, Red Bull, Chick-Fil-A en Thomson Reuters. Daarnaast werkt Raydiant samen met de Amerikaanse gourmet hamburgerketen Wahlburgers, eigendom van Raydiant investeerder en board member Mark Wahlberg en familie.
Raydiant bedient meer dan 3.500 klanten in 63 landen en heeft in 2021 een groei van 357% gerealiseerd. Ze zijn actief aan het werven in verschillende steden rond de VS, zoals San Francisco, maar ook internationaal om de nieuwe kantoren van Sightcorp steun te bieden waar nodig is. Het bedrijf is van plan om zijn wereldwijde personeelsbestand in 2022 met 300% uit te breiden.
Voor meer informatie en om te solliciteren bij Sightcorp by Raydiant, ga naar https://sightcorp.com/jobs/
Over Raydiant
Raydiant is hét in-locatie ervaring management platform bij uitstek voor ‘s werelds grootste merken in retail, e-commerce, restaurants en meer. Het platform stelt organisaties in staat om gepersonaliseerde en zinvolle end-to-end content ervaringen te creëren die bijdragen aan een hogere betrokkenheid van consumenten en werknemers, wat op zijn beurt de omzet van klanten verhoogt. Raydiant’s plug-and-play, cloud-gebaseerde oplossing stelt klanten in staat om schermervaringen te creëren, te beheren en te schalen over 1 of 100.000 locaties, waardoor ze veel logistieke hoofdpijn kunnen besparen.
Het bedrijf werkt samen met meer dan 3.500 merken, waaronder First Bank, Dickey’s BBQ, Harvard University, The Salvation Army, Red Bull, Chick-Fil-A, Thomson Reuters, maar ook met de Amerikaanse hamburgerketen Wahlburgers, eigendom van Raydiant investeerder Mark Wahlberg en familie. Raydiant nam Hoopla in 2021 over om people-first werkplekken in staat te stellen prestatie-updates uit te zenden, overwinningen te erkennen en successen te delen om zo de communicatie tussen hun hybride of externe werkplekken te verenigen. De aanvullende acquisitie van Sightcorp in 2021 stelt klanten in staat om anonieme analyses te ontvangen van in-store scherm betrokkenheid over verblijftijden, kijkers en impressies om merken te helpen hun verkoop te verhogen en geoptimaliseerde content te leveren met behoud van de privacy van de consument. Raydiant is opgericht in april 2017 en heeft zijn hoofdkantoor in San Francisco. Het bedrijf wordt gesteund door 8VC, Atomic Ventures, Lerer Hippeau, Mark Wahlberg Investments, Bloomberg Beta, Transmedia Capital, en Ron Conway. Ga voor meer informatie naar www.raydiant.com.
Over Sightcorp By Raydiant
Sightcorp is de anonieme specialist op het gebied van publieksanalyse voor digital signage, DOOH, OOH en in-store analytics. Het bedrijf creëert AI edge software-oplossingen die de kloof tussen de online en echte wereld dichten. Sightcorp biedt anonieme in-store analytics aan retailers en voedt het DOOH ecosysteem met ad performance metrics voor adverteerders, real-time publieksbereik voor media netwerk eigenaren en een industrie-erkende impressie-gebaseerde valuta voor programmatic advertising. Als een AI spin-off van de Universiteit van Amsterdam heeft Sightcorp R&D in haar DNA en voegt het voortdurend het nieuwste computervisie en deep learning onderzoek toe aan zijn producten. Het team richt zich op het creëren van gebruiksvriendelijke, weinig CPU-intensieve en betaalbare softwareoplossingen voor doelgroepmetingen die klanten nauwkeurige en bruikbare inzichten verschaffen. Ga voor meer informatie naar www.sightcorp.com.