Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

5 succesvolle jaren New Sales Company en investeringsmaatschappij Meerdervoort®

Laatst bijgewerkt: 05-12-2023 13:09:56

Persbericht - Investeringsmaatschappij Meerdervoort gaat als een speer. New Sales Company mocht de afgelopen vijf jaar als ‘huismarketingbureau’ trots de naam van Meerdervoort groot maken.

Sinds die dag in 2017 dat er een telefoontje kwam op het kantoor van New Sales Company hebben beide bedrijven, heel wat meegemaakt. ‘Ze zijn bij ons gekomen toen ze een partij zochten die ze kon helpen te groeien’, weet Thomas Brouwers, managing partner bij New Sales Company. ‘Toen waren ze net 1,5 jaar bezig en hadden ze 2,5 miljoen beheerd vermogen. Dat hadden ze opgehaald bij vrienden en bekenden. En nu, vijf jaar verder, beheren ze ruim 200 miljoen. Daar zijn ze terecht heel trots op natuurlijk. En wij ook!’


Goed product, merk moest beter

Brouwers kijkt terug op de start van die vruchtbare samenwerking. ‘Onze uitgangspositie was duidelijk: de naam is sterk, het product is goed en het merk moet nog beter in de markt worden gezet.’ Voor Meerdervoort gold vooral: focussen op waar men goed in is: vastgoed aankopen, de rest aan anderen overlaten. ‘Alle basiszaken met betrekking tot de marketing hebben wij van ze overgenomen.’

‘Onze uitgangspositie was: we wilden Meerdervoort als merk neerzetten.’
– Thomas Brouwers, managing partner bij New Sales Company

Startschot

Al snel ging New Sales Company ook andere assistentie verlenen. ‘In het begin hadden ze tranches van 15.000 euro per obligatie. Wij kennen deze business ook en adviseerden: dat gaat te langzaam. De energie die je steekt in een kleine belegger van 15.000 euro is dezelfde als die van een klant met 100.000 euro.’ Het advies werd opgevolgd en vanaf 2018 werd gestart met een minimale inleg van 100.000 euro. Dat was het begin van nog meer succes. Naast de zogenaamde garantiefondsen (hierbij is er geen tussenkomst van banken en geldt het eerste recht van hypotheek voor de beleggers), werden ook de Besloten fondsen by Meerdervoort geïntroduceerd. De kern is dat hiervoor het tweede recht van hypotheek geldt en er wél banken bij betrokken zijn. Het risico ligt hierbij dus een stukje hoger, net als het rendement.


Inbound marketingstrategie

De methode die New Sales Company gebruikte bij Meerdervoort is de zogeheten inbound marketingstrategie. Inbound marketing is een strategie die ervoor zorgt dat potentiële klanten naar jou toekomen. Het gaat erom gevonden te worden, door relevante, waardevolle content te maken. ‘En onder content verstaan we natuurlijk niet alleen geschreven tekst, maar ook foto’s, video’s, infographics, podcasts, en ga zo maar door’, aldus Brouwers. ‘Samen hebben we relevante content gemaakt met een duidelijke visie op de vastgoedmarkt. De directie van Meerdervoort heeft een heel duidelijke visie op die vastgoedmarkt. Er is veel gebeurd de laatste jaren. En dan heb ik het niet alleen over de bizarre prijsstijgingen!’

Die inbound strategie heeft gezorgd voor een ijzersterke, goedgevulde database voor Meerdervoort. ‘Toen de database enigszins gevuld was, zijn we gestart met de nurturing, een mooi woord voor bestandsverrijking en contactmomenten. De relevante content die we hadden gemaakt zijn we gaan versturen naar die database. Soms reageerden mensen niet op de eerste 9 personaliseerde mails in 8 maanden, maar dan was het de tiende keer wél raak!’ Daarna volgde een aanmelding voor een persoonlijke bijeenkomst, of werd opnieuw een brochure of whitepaper gedownload.


Hoe bouw je een sterk merk?

Er kwam een steeds groter mediabudget vrij, waar New Sales Company telkens uiterst effectief mee is omgegaan. ‘We mochten volledig autonoom aan het werk. Zoals ze zeggen: Voor veel vrijheid heb je veel verantwoordelijkheid nodig. En die hebben wij. We rapporteerden wel aan hen, maar verder vulden wij onze opdracht naar eigen inzicht in. Omdat wij meerdere van deze klanten bedienen, hebben wij veel ervaring in hoe je een vermogende particulier kunt bereiken. Daarom gingen wij onze campagnes uitbreiden.’ Vaak wordt gedacht dat de vermogende particulier alleen te bereiken is via financiële platforms of kranten. ‘Wij denken daar anders over. De campagnes vonden in eerste instantie online plaats. Dit had te maken met keuzes die wij maakten en die in lijn lagen met het budget. Daarna zijn we ook meer radio, print en buitenreclame gaan inzetten om de naamsbekendheid te vergroten.’

‘De Meerdervoortformule wordt steeds vaker gekopieerd. Dit is wel het mooiste compliment dat je kan krijgen.’


Klanten én ambassadeurs

Naast de campagnes om nieuwe klanten te werven, begon New Sales Company ook de communicatie richting bestaande klanten te verzorgen. ‘We kozen ervoor om eens per jaar een Meerdervoort-evenement te organiseren. Hierbij werden en worden bestaande klanten en prospects uitgenodigd. We maakten het heel persoonlijk.’
Dat bleek voor de vermogende particulier een voorwaarde om zijn of haar geld toe te vertrouwen aan Meerdervoort. ‘En naast vertrouwen is het rendement uiteraard ook van groot belang. Deze twee onderdelen gaan hand in hand bij de beslissing van nieuwe en bestaande klanten. Op deze beleggersbijeenkomsten komen gelijkgestemden bij elkaar. Ze komen allemaal met dé vraag: Aan wie kan ik mijn vermogen toevertrouwen? De inschrijfformulieren lagen bij de ingang en we konden steevast op veel animo rekenen na iedere avond.’ Tijdens de coronaperiode zijn de evenementen ook online gewoon doorgegaan.


Afspraak is afspraak

Meerdervoort zet in op vertrouwen en het nakomen van beloftes. Zo heeft nog nooit een klant van Meerdervoort zijn of haar rente niet op tijd gehad. Immers: afspraak is afspraak. Dit heeft ook zijn weerslag in de bedrijfsvoering. Alles is transparant. Dat beleid wordt gezien én beloond: zo is de investeringsmaatschappij genomineerd voor de prestigieuze Cashcow Award, die ieder jaar wordt uitgereikt aan de meest succesvolle bedrijven in de beleggersbranche. ‘Heel veel mensen kennen Meerdervoort. We hebben daar echt aan kunnen bouwen in de media. En wij zijn ook trots, want wij waren volledig verantwoordelijk voor de marketing. Iedere campagne die we uitvoerden leverde tussen de 400 en 600 nieuwe inschrijvingen voor de nieuwsbrief op, met dus weer nieuwe geïnteresseerde, potentiële klanten!’


Toekomst

Wat wil Thomas Brouwers met New Sales Company in de toekomst nog betekenen voor Meerdervoort? ‘Interessante vraag. Onze verstandhouding is goed. Onlangs heeft Meerdervoort haar huisstijl met succes gewijzigd: hierin worden ze nog meer gezien als ‘vermogensbeheerder’. Het idee is om het merk verder uit te bouwen… en mogelijk ook internationaal te gaan!’