4 keer inspiratie voor duurzame relatiegeschenken

Laatst bijgewerkt: 08-01-2024 11:53:50

Persbericht - Het einde van het jaar is traditioneel de tijd van het kerstpakket.

Maar het is ook een moment waarop je gewaardeerde klanten een teken van waardering kunt geven door ze een relatiegeschenk te geven. Relatiegeschenken zijn net zo goed een manier om contacten warm te houden als een verkapte marketinguiting, dus het om twee redenen een goede investering. In deze tijd is het echter om je te richten op duurzame relatiegeschenken om klachten te voorkomen. We geven met vier voorbeelden inspiratie voor duurzame relatiegeschenken.

Herbruikbare koffiebeker to go

Steeds meer hoor je dat mensen hun eigen bekers meenemen als ze met de trein reizen, zodat op het station koffie kunnen halen zonder daar een wegwerpbeker bij te hoeven krijgen. Verkooppunten stimuleren dit ook. Op deze manier wordt een bijdrage geleverd in het terugbrengen van de hoeveelheid afval die door wegwerpspullen veroorzaakt worden. Daarom is het voor een duurzaam relatiegeschenk ook een leuk idee om een herbruikbare koffiebeker to go te geven. Je kunt deze koffiebekers bedrukken met het logo van je bedrijf, als je dat wilt. De gebruiker maakt dan ook nog eens reclame voor je in de trein!

Vilt boodschappentas

Boodschappen doen bij de supermarkt moeten de meesten van ons. Daarbij wordt veel wegwerpplastic gebruikt in de vorm van plastic tassen die ook weer snel kapot gaan en dan weer in het afval verdwijnen. Een stevige, herbruikbare boodschappentas die ook nog eens in de was kan is hier een wenselijk alternatief voor. Het is mogelijk om vilt boodschappentassen te laten bedrukken met het logo van je bedrijf en weg te geven als duurzaam relatiegeschenk. Veel mensen hebben zoiets nog niet, dus komt het voor de meeste ontvangers zeker van pas.

RPET fleece deken

Het seizoen van winterse temperaturen breekt weer aan en van afgelopen winter hebben we geleerd dat we niet zo veel meer moeten stoken. Niet alleen omdat dat beter voor het milieu is, maar het is zeker ook goed voor de energierekening met de hoge gasprijzen en stroomprijzen. Maar mensen willen thuis natuurlijk wel warm blijven. Om van de thermostaat af te blijven en tóch warm te zijn, is het fijn om onder een fijne, zachte deken te kunnen zitten. Geef daarom een fleece deken gemaakt van RPET. Dat is een deken gemaakt van gerecycled plastic, waardoor de productie ervan niet voor extra plastic zorgt.

RPET koeltas

Ook iets wat lang niet iedereen in huis heeft: een handige koeltas om op reis of bij een picknick eten en drinken koel te kunnen houden. Dit hoeft een niet al te duur relatiegeschenk te zijn wat heel handig kan zijn voor veel ontvangers die nog geen zin hebben gehad om er zelf een aan te schaffen. Ook koeltassen kunnen gemaakt worden van RPET, zodat het dus een koeltas van gerecycled plastic en een duurzaam relatiegeschenk is. En natuurlijk kun je er het logo van je bedrijf op laten zetten!

Dit zijn natuurlijk maar enkele voorbeelden van duurzame relatiegeschenken. Het belangrijkste is om je in de mindset van duurzaam denken te zetten. Dit soort producten zijn verantwoordbaar en, niet onbelangrijk, ook nuttig voor de ontvanger. Het heeft immers weinig zin om geld te investeren in onzinnige spullen die direct de prullenbak in verdwijnen. Het getuigt van respect naar je klant te om iets te geven waar deze iets aan heeft.