Winkelmand

Geen producten in je winkelmand.

Persbericht - 3 redenen waarom bedrijven die narrowcasting gebruiken voor interne communicatie, doelmatiger werken.

Als bedrijf wordt narrowcasting vaak gebruikt om producten te weergeven, wat inderdaad ook belangrijk is. Maar narrowcasting heeft meer potentie dan alleen product promotie. Wat men niet begrijpt, is dat narrowcasting op verschillende manieren gebruikt wordt.Voor zowel klant als bedrijfsgericht doelen. Dit hangt voornamelijk af van het bedrijf. Maar dan vraag je als ondernemer zeker af; waarom narrowcasting belangrijk is voor bedrijfsgerichte doelen?

Als bedrijf is het belangrijk om een efficiënt en effectieve oplossing te bedenken voor doelen zoals betere communicatie, workflow, bedrijfscultuur en nog meer. narrowcasting is een doelgroepspecifieke beeldschermcommunicatie, wat handig is om de interne communicatie te verbeteren. 

Het juiste bericht voor de juiste medewerkers
Narrowcasting beeldschermen worden laatste tijd vaker gebruikt om de interne communicatie te verbeteren. Het indelen van teams units, clusters en werkvloer is nog nooit zo gemakkelijk geweest binnen een bedrijf. Werknemers worden sneller en efficiënter geïnformeerd door narrowcasting beeldschermen op overzichtelijke plaatsen. Narrowcasting kan duidelijke statistieken laten weergeven op de werkvloer om werknemers te informeren. Met behulp van koppeling met management software zoals; Salesforce, SAP en Exact, kun je als bedrijf de benodigde informatie laten weergeven aan de juiste werknemer. Belangrijke KPI’s kunnen accurate statistieken weergeven worden. Je kan dan erbij voorstellen dat werknemers met gemak de informatie binnenkrijgen. Narrowcasting versoepelt de workflow van werknemers en kan zelfs bottlenecks voorkomen. Voor de departement logistiek is het bijvoorbeeld handig om te weten hoeveel units er zijn verkocht om de voorraad te vullen. Marketeers zijn voornamelijk benieuwd naar indicaties voor marketing of interne verbeteringen. Dan is het handig om informatie van sales of service te laten weergeven op scherm. 

Verbeteren van de arbeidsproductiviteit
Het is natuurlijk zeer vervelend als vergaderruimtes dubbel geboekt worden of als werknemer eindeloos moet zoeken naar vrije ruimtes. Zulke situaties belemmeren de werkproductiviteit maar kan voorkomen worden met narrowcasting. Meeting room tv is een narrowcasting oplossing om duidelijke overzicht te krijgen van de vergaderagenda’s. Alle benodigde informatie wordt automatisch weergeven, waardoor het makkelijker is om vergadering in te plannen en aantonen. Wayfinding is een veelgebruikte narrowcasting om de bezoekers en werknemers navigeren naar de juiste bestemming. Zulke communicatie oplossingen zorgen ervoor dat het proces stroomlijnen en voorkomt bottlenecks.

Arbeidstevredenheid
Medewerkers zijn wekelijks uren actief bezig in een organisatie. Ze zijn ook de belangrijkste asset van bedrijven. Daarom is het belangrijk om aandacht te geven aan werknemers om hun dagelijks te motiveren. Narrowcasting is de juiste tool om medewerkers te betrekken in de organisatie. Uit onderzoek bleek dat geïnformeerde  mensen meer betrokken, trouwer productiever zijn en ze zijn minder vaak absent dan normaal. Met narrowcasting worden de medewerkers op de hoogte gesteld van evenementen zoals; verjaardagen, jubileum, werk evenement en/of nieuwe collega’s. Medewerkers kunnen vervolgens foto’s delen op social media met hashtags om op jouw narrowcasting schermen weergeven.Herinneringen aan leuke informele events stimuleert positieve werksfeer binnen een bedrijf. Daarnaast kan Narrowcasting ingezet worden om werknemers op de hoogte te houden met het nieuws. Dit stimuleert gesprekken tijdens pauzeruimtes en cafetaria’s. De narrowcasting content kan ook specifieke nieuws weergeven voor bepaalde branches.  Uw personeel leert indirect belangrijke informatie, wat van toepassing kan zijn in de toekomst. Daarnaast is het mogelijk om een werknemers aan te moedigen en/of motiveren via mini contest met narrowcasting. 

Natuurlijk zijn er talloze redenen om narrowcasting te gebruiken, maar de bovenstaande onderwerpen zijn de belangrijkste redenen om narrowcasting te gebruiken voor interne doelen. Narrowcasting kan in principe op alle gebieden nuttig zijn. Het is natuurlijk wel van belang om narrowcasting te gebruiken om uw doel te bereiken en hoe het wordt gebruikt. Als je van plan bent om narrowcasting te gebruiken. Zorg ervoor dat de narrowcasting beeldscherm dan op de juiste plek staat en de juiste bericht display om zo narrowcasting fouten te voorkomen. 

Delen op:
LinkedInFacebookTwitter