Persbericht - 100% natuurlijk Parfumhuis komt met een ècht duurzaam cadeau voor de feestdagen. Deze maanden komt er een (beauty)lawine aan kerstgeschenken en limited editions op gang. Iets wat Abel juist graag aan zich voorbij laat gaan. In plaats daarvan kiest parfumhuis Abel ervoor zich te focussen op milieukwesties en verbeteringen in haar productieketen om hiermee als bedrijf haar ecologische voetafdruk te verkleinen. Hier lees je hoe Abel dat doet.
Bewust, Leergierig en Toegewijd
“Wij zijn een generatie van bedrijven en consumenten die de macht hebben om bij te dragen aan de strijd tegen de globale klimaatverandering.” zegt Frances Shoemack, founder van Abel. “Maar we moeten daar dan wel nú naar gaan handelen!”
Daarom komt Abel nog voor het einde van dit jaar met een aantal belangrijke duurzaamheidsinitiatieven en zitten er nog meer verbeteringen in de pijplijn. “Abel heeft zich van het begin af aan voorgenomen zich voortdurend te verbeteren op dit gebied. Net als onze consumenten zijn we niet perfect, maar we zijn bewust, leergierig en toegewijd om alles te doen wat we kunnen.”
1% for the Planet
Sinds 1 oktober doneert Abel 1% van de totale omzet aan non-profit organisaties die zich richten op het verbeteren van het milieu. Hierbij werkt Abel samen met de internationale organisatie, 1% for the Planet. Voor iedere geur in de collectie kiest het Abel team een non-profit partner met een directe impact op het milieu en de samenleving waar de parfum ingrediënten gewonnen worden. Te weten:
In Shoemacks woorden: “Voor een jong bedrijf als wij is 1% van de bruto omzet een bedrag waar we niet licht over denken, maar we zien in dat de gezondheid van ons bedrijf heel afhankelijk is van de gezondheid van de planeet en zijn bewoners. Feitelijk is dit dus een heel logische beslissing en we sporen andere bedrijven aan die óók te nemen.”
Verbeteringen aan Abel’s verpakkingen
In een productcategorie waar de verpakking een aankoopbeslissing kan maken of breken, wil Abel er tòch alles aan doen de impact op het milieu te minimaliseren, zonder iets af te doen aan de schoonheid van hun veelgeprezen minimalistisch ontwerp. Founder Shoemack zegt: “We richten ons op iedere schakel in ons productieproces en zullen samen met onze leveranciers constant blijven werken aan verbeteringen op gebied van milieu door middel van nieuwe technieken, verbeterde processen en minder vervuilende materialen die beschikbaar worden.”
Abel’s verpakkingen van hun laatste productiecyclus bevat de volgende updates:
Meer informatie over de impact van niet-plantaardige kleurstoffen en inktsoorten en meer informatie over FSC gecertificeerde papiersoorten kan je vinden op Abel’s journal.
Abel werkt ook aan verbeteringen op andere gebieden van sociale verantwoordelijkheid, zoals een kleinere impact op het milieu met betrekking tot product- en zakelijk design. Hou Abel dus in de gaten!
Over Abel
Abel is in 2012 opgericht in Amsterdam door de Nieuw-Zeelandse Frances Shoemack. De voormalig wijnmaker heeft als missie de bijzondere wereld van parfum te verenigen met de eenvoud van de natuur. Om de allerbeste 100% natuurlijke parfums ter wereld te creëren, werkt de in São Paulo gevestigde Master Perfumer en mede Nieuw-Zeelander, Isaac Sinclair met het beste wat de natuur en de natuurwetenschap te bieden heeft. Zes jaar verder biedt Abel een selectie van natuurlijke, moderne, unisex parfums, met een langdurige geur in diverse wereldsteden in meer dan 20 landen. De meest recente geur is Green Cedar. Lees meer over Abel op de website www.abelodor.com en volg daar ook vooral de ‘journal’ van dit innovatieve bedrijf.
Neem voor interviews met Frances Shoemack en/of meer informatie contact op met Simone Sassmannshausen via [email protected].
Klik hier voor hoge resolutie beeldmateriaal.