“We voelen ons maatschappelijk verantwoordelijk”, zegt Laura van Gestel, Director Brand Comms, Media & CSR. “Zo strijden we bijvoorbeeld voor gelijke kansen in de digitale samenleving. Ongeveer twee miljoen Nederlanders hebben er moeite mee om digitaal hun weg te vinden. We willen hen hier als organisatie bij helpen. We vinden namelijk dat iedereen voordeel moet kunnen halen uit technologische ontwikkelingen. Dus helpen onze medewerkers vrijwillig ouderen het web op. En staan we voor de klas om scholieren te leren online vaardig, veilig en bewust te zijn. Dankzij dit soort programma’s weten we ook goed wat er in de maatschappij speelt.”
Verbeterkans
VodafoneZiggo gaat ook voor positieve impact in het leven van klanten. Bijvoorbeeld door data-analyses en voorspelmodellen, vertelt Aziz Mohammadi, Tribe Lead (Director) Data & AI. “We benaderen sinds kort klanten die volgens onze data geen optimale ervaring van onze producten hebben. Zo kan het tv-beeld misschien scherper, of de wifi sneller. Dit weten we doordat we verkeersdata van modems, settopboxen en het netwerk combineren en analyseren. Als de klant de verbeterkans herkent, proberen we dit samen op te lossen. Zo nodig komt er een monteur langs. Ik ben er trots op dat we het leven van onze klanten hiermee direct verbeteren.”
Bij VodafoneZiggo gaan gelukkige klanten hand in hand met gelukkige medewerkers. Aziz vertelt: “Iedereen moet zich bij ons thuis voelen. Een paar weken geleden hebben we voor alle medewerkers een iftar georganiseerd: een vastenmaaltijd tijdens de ramadan. Om de verbinding met elkaar aan te gaan én meer wederzijds begrip te creëren rondom onze verschillende culturen. Ik ben er trots op dat we daarvoor de ruimte krijgen.”
Blijven ontdekken
“Dit sluit ook aan bij onze waarden: Team Up, Open Up en Step Up”, aldus Laura. “Daarbij past ook een ambitieus beleid voor professionele en persoonlijke groei. Zo hebben medewerkers elk kwartaal gesprekken met hun leidinggevenden over de doelen die ze willen bereiken. En iedereen kan onbeperkt trainingen en cursussen volgen. Op die manier worden medewerkers gestimuleerd om nieuwe dingen te blijven ontdekken en zichzelf te ontwikkelen.”
“Dat is een van de vele redenen dat ik hier nog steeds werk. Je bent verantwoordelijk voor je eigen groei en kunt écht het verschil maken”, zegt Aziz.