Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Nederlandse manager verkiest Shell opnieuw tot bedrijf met de beste reputatie

Hoewel Shell worstelt met zijn toekomst, voert het olie- en gasbedrijf opnieuw de MT500 aan, het jaarlijkse reputatieonderzoek van MT.

Ruim 1.100 managers namen deel aan het onderzoek. Shell vormt samen met Apple, ASML, Ikea en Coolblue de top-5 van de lijst van 500 bedrijven met de beste reputatie. Download hier de pdf van de volledige lijst en het hoofdartikel in het nieuwste nummer van MT.

Voor de zestiende keer

Management Team onderzocht dit jaar voor de zestiende keer de reputatie van bedrijven. Shell scoort zowel op productleiderschap als klantgerichtheid een toppositie. Alleen op ‘excellente uitvoering’ moet het bedrijf Apple voor zich dulden. Het is de zevende keer (in zestien edities) dat Shell een nummer 1 positie scoort.

De volledige top 10:

1. Shell
2. Apple
3. ASML
4. Ikea
5. Coolblue
6. De Persgroep
7. Coca-Cola
8. Damen Shipyards
9. Google
10. Randstad

In het onderzoek zijn bedrijven meegenomen die in Nederland hun hoofdkantoor hebben of ‘substantiële’ werkgelegenheid bieden. In totaal is een geholpen lijst van bijna 1.000 in Nederland actieve bedrijven gebruikt. Voor het eerst in jaren zijn ook (grote) zelfstandige bestuursorganisaties, universiteiten, hogescholen en ziekenhuizen meegewogen.

Het onderzoek is net als vorig jaar uitgevoerd door INSCOPE Research, onderzoeksbureau van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Het onderzoek richt zich op drie criteria: klantvriendelijkheid, productleiderschap en excellente uitvoering. Respondenten is gevraagd bedrijven in de eigen branche op deze drie criteria beoordelen (eigen bedrijf uitgezonderd).

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Vraag een gratis proefnummer aan

De MT500, de jaarlijkse MT-editie over reputatie, is donderdag 26 mei verschenen. Ben je nog geen abonnee? Vraag deze editie dan hier aan als gratis proefnummer!