Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Medewerkers laten excelleren? Vergeet de ‘verbeterpunten’

Organisaties steken veel tijd en geld in het verbeteren van de zwakke punten van medewerkers. ‘Reparatie denken’, noemt managementgoeroe Marcus Buckingham dat. Met deze benadering zullen medewerkers nooit excelleren. In deze video licht Ben Tiggelaar de theorie toe.

https://www.youtube.com/watch?v=p_Z1uq-MPUM&feature=youtu.be

‘We kijken wat er mis is met jou en proberen dat te repareren.’ Dat is volgens Buckingham hét kenmerk van de reparatiecultuur. Dat begint al op school en zet door op de werkvloer.

Focus op sterke punten

Het gevolg is dat we van onze ‘verbeterpunten’ wel een voldoende weten te maken, maar er nooit in zullen excelleren. Organisaties verspillen op deze manier veel tijd, energie en geld. Wil je excellerende medewerkers, verbeter dan de sterke punten.