Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

‘Aanpassen of sneuvelen’: Zo creëer je een toekomstbestendige strategie

Bedrijven staan voor strategische dilemma’s: technologische ontwikkelingen volgen elkaar snel op, de economie groeit en de concurrentie is moordend. Wat is de juiste koers voor jouw organisatie? In de Collegereeks strategie 3.0 krijg je nieuwe inzichten van zeven vooraanstaande hoogleraren.

‘Aanpassen of sneuvelen’: Zo creëer je een toekomstbestendige strategie
Je leest nu: ‘Aanpassen of sneuvelen’: Zo creëer je een toekomstbestendige strategie

Voor wie?

Voor de manager die zijn organisatie klaar wil stomen voor de toekomst. Hij beseft: ‘Het is aanpassen of sneuvelen’.

Waarom zou ik gaan?

Omdat ‘bijblijven’ al lang niet meer voldoende is. Wil je als bedrijf het hoofd boven water houden dan zal je voorop moeten lopen. ‘Organisaties zijn vaak een stuk minder winstgevend dan zou kunnen, dat komt vooral door een gebrek aan ambitie’, zegt hoogleraar Stefan Stremersch. Vastgeroeste werk- en denkpatronen moeten daarom overboord. Hoe pak je zo’n transitie aan? In zeven colleges leer je van vooraanstaande hoogleraren hoe je jouw organisatie klaarstoomt voor de toekomst.

Wat kan ik er leren?

Anticiperen op de veranderende markt. Met de opgedane kennis moet je straks in staat zijn om de juiste, toekomstbestendige strategie te bepalen en aan te sturen op vernieuwing. Thema’s die aan bod komen zijn onder andere: strategisch denken, de impact van trends, briljante businessmodellen en dynamiek van organisatieverandering.

Wie spreken er?

Jan Rotmans, internationale autoriteit op het gebied van transities en duurzaamheid, vertelt waarom onze werkpatronen moeten veranderen. Annemieke Roobeek gaat in op de ‘nieuwe standaard’. Essentieel voor de toekomst van een organisatie zijn economie, duurzaamheid, innovatie en creativiteit van de nieuwe generatie.

Thijs Homan vertelt hoe je binnen de organisatie draagvlak creëert voor verandering. Het succes van een nieuwe strategie is hier namelijk voor een groot deel afhankelijk van. Stefan Stremersch is er van overtuigd dat het allemaal om ‘pionieren’ draait. Aan de hand van de Tesla-strategie geeft hij structurele oplossingen voor drie klassieke dilemma’s.

Benieuwd naar de rest van de sprekers? Hier vind je het volledige programma.

De Collegereeks Strategie 3.0 vindt plaats van 23 mei t/m 18 mei 2017 in Kasteel Groeneveld in Baarn.

Inschrijven kan hier