Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Volgens Bob wordt 2014 het Jaar van de Klant

Bob is divisiedirecteur van een groot concern. Hij doet zijn best. In aflevering 195 roept hij 2014 bij voorbaat uit tot het Jaar van de Klant. Met alle gevolgen van dien.

 

Beste mensen van middlemanagement,

Het is bijna 2014 en dus bijna tijd voor ons grote awarenessprogramma: Learn to love your clients! We gaan aan de slag met client-centric workshops, recognize-your-client-profielen en niet te vergeten onze alle afdelingen overstijgende projectgroep How to transform a client into an ambassador. Want laat dit duidelijk zijn: in dit digitale tijdperk is de klant heer en meester.Zijn we klaar voor het Jaar van de Klant, mensen? 

Ik wel!

Bob

 

Hoi Bob,

Vooropgesteld: prima initiatief. Maar het zal van ieder van ons wel een geweldige inspanning vergen. Het zit hem ook in kleine dingen. Ik lunchte gisteren met een klant. Vraagt hij: 'Hou je van golf?' Nou, als ik ergens een hekel aan heb! Maar ik zeg enthousiast: 'Ik ben gek op golf!' Vraagt hij: 'Wat is je handicap?' Dan knijp je hem toch, Bob. Ik antwoordde maar: 'Ach, mijn handicap, tja, ik hou het maar voor me, ik schaam me er eerlijk gezegd een beetje voor.' Kantje boord. Maar precies goed, had hij ook! Moest ik vervolgens een half uur zijn gezeur aanhoren over zijn golfvakantie in de Algarve. Ik bedoel maar: die klantcontacten kunnen ook slopend zijn, Bob,onderschat dat niet.

Richard de Leeuw

Chief Marketing

 

Goedemorgen Bob,

Ik vind klantcontact eerlijk gezegd soms best ingewikkeld. En irritant. Ik was onlangs op bezoek bij een klant. Zeg ik: 'Hoe gaat het ermee?' Zegt hij heel somber: 'Nou, je hebt het zeker wel gehoord?' Dat heb ik zo vaak, Bob. Kan zo'n klant gewoon niet wat duidelijker zijn? Ik zeg maar: 'Jaja!' Blijkt zijn vrouw te zijn overleden… Ja, Jezus, hoe moet ik dat weten? Ik lees echt niet al mijn mailtjes, geen beginnen aan. Bovendien, en dat ontgaat ook menig klant: hou privézaken lekker privé zeg. Dat is toch geen werken zo?

Thomas van Beeke

Chief Sales

 

Ha die Bob,

Even een verzoekje. Kan die Dirk Verschuren niet worden ondergebracht bij een collega? Het klikt gewoon niet tussen ons. Praat ik over ons huisje in de Dordogne, laat ik foto's op mijn iPhone zien, vertel hem ook over de cellolessen van onze jongste – nou, meneer onderbreekt me héél bot: 'Kunnen we nou eindelijk terzake komen?' Ik voelde me zó gekwetst! Is het nou echt te veel moeite voor een klant om een stukje menselijke interesse op te brengen?

Monica Verhulst

Deputy Sales Manager

 

Bob,

Learning: nodig nooit een klant bij je thuis uit! Ik had John ten Hove en z'n vrouw uitgenodigd voor een etentje. Leek me slim. Enfin, zij komt binnen, bekijkt de bank en zegt: 'Ikea?' Nou, dat kun je beter niet doen bij mijn vrouw. Die kijkt naar haar rok en zegt: 'Zaraatje?' En dat was nog maar het begin. Gaan we eten, begint dat mens over haar antipasta-dieet, en ja, wat denk je dat er op tafel staat? Toen werd de sfeer héél ijzig. Ja, John kon er naderhand wel om lachen, maar ja, geen klant meer hè – zijn vrouwtje éiste wraak.

Tim Leenders

Senior Sales Manager

 

Beste mensen,

Wekelijks de nieuwsbrief van Werk en Leven ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Ik krijg best goede feedback op mijn mail, maar (en juist daarom is dit zo'n goed initiatief!) ik constateer ook dat we her en der nog wat flinke stappen moeten nemen. Een héél goed Jaar van de Klant gewenst dus!

Bob