Winkelmand

Geen producten in je winkelmand.

Omzet M4N stijgt fors

Omzet M4N stijgt fors
Je leest nu: Omzet M4N stijgt fors

Affiliate marketeer M4N houdt de groei erin: over 2010 is zijn omzet gegroeid met ruim 40 procent tot 16,9 miljoen euro. Het Fast50-bedrijf is de enige in zijn branche die omzetcijfers openbaart.

 

Vorig jaar eindigde M4N nog in de top tien van de Deloitte Technology Fast50, de lijst met snelstgroeiende techbedrijven van de Benelux. In de vijf jaren tot en met 2009 spoot zijn omzet omhoog met 1478 procent, en het lijkt erop dat de broers Thomas en Klaas Joosten die groei volhouden.

Online bestedingen

M4N opereert in een markt waarin inmiddels rond de 8 miljard aan consumentenbestedingen rondrazen, volgens cijfers van Thuiswinkel.org. Daarmee lag het groeitempo van alle bestedingen het afgelopen halfjaar ook op 40 procent. De transacties die via het netwerk van M4N liepen, waren goed voor circa 350 miljoen euro, wat voor de Joostens een marktaandeel van rond de 4,5 procent oplevert.

Omzet M4N stijgt forsMarktkennis

Thomas Joosten denkt dat de snelle groei van zijn bedrijf vooral is te danken aan de branchespecifieke aanpak en de kennis en expertise van de mensen die M4N in huis heeft. M4N verbindt adverteerders met duizenden websites, die verkeer naar de adverteerders leiden in in ruil voor een vergoeding per klik of deal. "We weten hoe we met datafeeds moeten werken, maar hebben ook kennis over het toepassen van affiliate marketing in verschillende sectoren. Een zorgcampagne bij verzekeraars vergt een andere aanpak dan een uitverkoop bij een retailer."

Innovatie

Volgens Joosten moet zijn branche zich nog meer moeten richten op innovatie die de consument en zijn koopproces via internet centraal stelt, en combineert met andere kanalen. "Om alles goed op elkaar af te kunnen stemmen zal het verder openstellen van gebruikte software een belangrijke rol krijgen." Joosten heeft overigens met zijn omzetspurt een tripje naar de Affiliate Summit in Las Vegas verdiend.

Concurrenten

M4N opereert in een sterk concurrerende markt. Marketingblog Marketingfacts.nl stelde onlangs een overzicht samen van de 10 grootste concurrenten. Daisycon (ooit ook een Fast50-winnaar) zou daarin nét iets groter zijn dan nummer twee M4N.

 

Lees ook:

Elke week het beste van TechBusiness in de mail? Vraag de nieuwsbrief aan.