Wat: verhuurbedrijf voor feesten
Sinds: 2015
Medewerkers: 5
Waar: Tilburg
Website: vt-entertainment.com
19 jaar is hij nog maar, maar nu al staat Teun Verschuren aan aan het roer bij een entertainmentbedrijf dat hij zelf oprichtte. Maak kennis met VT-entertainment, een verhuurbedrijf waar je als consument activiteiten kunt boeken om feestjes op te leuken. Een levensgroot dartbord? Alles wat je nodig hebt voor een potje lasergamen? Een plastic ballenkostuum voor een potje, jawel, bubbelbal? Je kunt het zo gek niet bedenken of Verschuren en zijn vijf payrollers reizen er stad en land voor af om het hun klanten te leveren.
Een mooi bedrijfje, en student ondernemerschap & retailmanagement Verschuren boert er ondanks zijn leeftijd alweer sinds 2015 goed mee. De wortels van zijn ondernemerschap gaan nog verder terug: als 11-jarige draaide hij als dj op feestjes, als bijbaantje. “Voor mijn bedrijf ben ik altijd op zoek naar vernieuwende activiteiten”, verklaart hij zijn portfolio aan opmerkelijke speeltoestellen, waaronder ook een kantelkubus en alles wat je nodig hebt voor een potje biljartvoetbal – je zou eens zonder zitten, zullen we maar zeggen.
Na een artikel in het Algemeen Dagblad begin 2019 waarin Verschuren uit de doeken deed dat hij nog voor het halen van zijn rijbewijs al prima verdiende, kwamen er volgens Verschuren “vele nieuwe kansen” op zijn pad. Hij kreeg de mogelijkheid om het bedrijf Bubble Ball Europa over te nemen, dat in de bubbelbalbranche opereert. Vandaar dus het bubbelbalsegment van VT-entertainment. Het aardige van deze overgenomen bubbelbalspecialist is dat het bedrijf zich niet alleen richtte op de verhuur, maar ook op de – internationale – verkoop van bubbelballen. Oftewel: Verschuren heeft er nu ook een verkooptak bij. ‘Bubbelbalverkoper’, dat kan niet iedereen op zijn LinkedIn zetten.
Goed, die Verschuren mag dan een knotsgek, succesvol bedrijf hebben, als 19-jarige moet hij zich wel dagelijks staande weten te houden in een ondernemerswereld vol oudere managers, entrepreneurs en zelfs greypreneurs. Soms kijken ze raar op als er opeens een tiener verschijnt op een afspraak over samenwerkingen, afnames of overnames, stelt Verschuren. Uiteindelijk komt het altijd op zijn pootjes terecht: “Vaak kan je gebruikmaken van de gun-factor, die je als jonge ondernemer van klanten, leveranciers, connecties, media of andere bedrijven krijgt.”
Wat drijft Verschuren er eigenlijk toe zich te storten in de wereld van de bubbelballen en kantelkubussen? Zijn beweegredenen hebben iets Bezosiaans: “Klanten blij maken en van niets iets kunnen maken. Het leukste is dat je met niets begint en er een ongelofelijk succes van kunt maken.”
Verschuren vindt dan ook: hoe jonger je bent, hoe beter je kunt beginnen met ondernemen. “Je hebt op jonge leeftijd vaak nog weinig extra verantwoordelijkheden”, zegt hij. “Denk bijvoorbeeld aan het betalen van zorgverzekeringen, je hypotheek en auto. Een mooie kans dus om dingen te proberen en desnoods te falen.”