Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Sales opnieuw uitvinden? Doe het in deze 7 stappen

Goed verkopen in het digitale tijdperk is wezenlijk anders dan vroeger. 7 stappen om je op weg te helpen.

Wie zich geen voorstelling kan maken van alle veranderingen die de salesfunctie doormaakt, doet er goed aan de Amerikaanse televisieserie Mad Men te kijken. De meeste reclamejongens uit de serie weten niet goed raad met de komst van de televisie, maar de enkeling die het nieuwe medium wel serieus neemt, kan zich van jongste bediende opwerken tot iemand die meetelt op Madison Avenue.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Digitale disruptie

De afgelopen jaren heeft internet een vergelijkbare omwenteling afgedwongen onder marketeers als destijds de televisie. Een digitale disruptie, die heeft geleid tot de ondergang van bedrijven zoals Kodak (ooit 130.000 werknemers) en de opkomst van startups zoals Instagram (ooit 13 werknemers). De opkomst van internet en de daarmee gepaard gaande digitalisering van hele bedrijfsketens laat geen enkel bedrijf en geen enkele functie ongemoeid – zeker de salesfunctie niet.

Zeven adviezen

Zeven veranderingen op een rij en zeven adviezen hoe jouw salesafdeling op die veranderingen kan inspelen: