MVO-reizen voor werknemers worden steeds populairder. Bedrijven stellen hun werknemers soms zelfs trips in het vooruitzicht als beloning voor goede prestaties.
"Cadeautjes, bonussen of lease-auto's, dit soort extra's voor personeel is genoegzaam bekend", zegt André ban den Berg, medeoprichter van Impaction, specialist in maatschappelijke motivatie programma's. "Maar maatschappelijke reizen worden steeds populairder. Bedrijven zijn er trots op, willen iets betekenen voor de wereld en stellen hun werknemers daartoe in de gelegenheid Zelfs financieel dragen ze bij aan de reizen."
Volgens Van den Berg doen bedrijven dit vanuit een oprechte drive, maar soms ook uit noodzaak. "Nike had een imagoprobleem, omdat het in verband gebracht werd met kinderarbeid. Door deel te nemen aan maatschappelijke reizen, liet het bedrijf zijn betrokkenheid zien. Sommige bedijven denken dat het zo hoort en anderen verdienen ook geld aan dit soort reizen, doordat ze uiteindelijk een vesiging elders openen."
"Deze ontwikkeling staat nog in de kinderschoenen, maar het besef van de meerwaarde van dit soort reizen groeit. Steeds meer bedrijven hebben een MVO-manager, dus de wil is er. In de praktijk moet dit nog een beetje uitgroeien. In dat kader ontwikkelen wij ook campagnes en activiteiten."
Bron: PeoplePlanetProfit