Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Jaguar XF daagt uit

De VW Passat, Audi A6 en BMW 5-en 3-serie zijn populaire zakenauto's, evenals de recente rookie Ford Mondeo. Sinds kort is er in de Jaguar XF echter een interessante challenger.

 

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Jaguar is niet bepaald een merk dat je associeert met snel en hip, maar eerder met bedaagde chic. De gemiddelde eigenaar van een Jaguar is op leeftijd en dat is natuurlijk niet best, want zo sterft je doelgroep vanzelf uit. Het werd al enigszins anders met de S-type en het is nu helemaal anders met de opvolger, de XF. Dit is een goede mix van de vaststaande kwaliteiten van Jaguar (want dat Jaguar staat voor luxe, comfort en perfect rijgedrag, daar zijn de meningen niet over verdeeld) en de zo innig gewenste moderne uitstraling. Daardoor is de XF wel veel meer inwisselbaar met andere auto's (het is minder een echte ‘Djeg').

Hoe dan ook, de XF is wel een grote auto. Sterker, het is één van de ruimste auto's in het luxe segment. Zowel voor-als achterin kun je je onderdanen heel goed kwijt, maar eigenlijk is dat niet zo bijzonder. Voor de bijzondere dingen moet u achter het stuur zitten. Nadat u heeft plaatsgenomen in de bestuurderszetel, drukt u op een startknop waarna spontaan een elektronisch feestje losbarst. Op plekken waar u niets zag, verschijnen opeens ventilatieroosters en vanuit het middenconsole komt een knop omhoog waarmee de automatische versnelling bediend kan worden. Het is wel weer jammer dat het navigatie systeem en audio bediend moeten worden via een touchscreen. Dat is modern, toegegeven, maar je moet wel enigszins uit je stoel komen en dat is minder veilig dan een bediening vanuit het midden. Die knop zit er toch al, dus het moet kunnen.