Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Explanimation: zo bouw je een doorbraakbedrijf volgens Peter Thiel (Paypal)

Peter Thiel komt regelmatig in opspraak vanwege zijn tegendraadse ideeën, maar als oprichter van Paypal en investeerder van Facebook, LinkedIn en SpaceX hebben deze ideeën zich ruimschoots bewezen.

Als oprichter van Paypal en investeerder bij Facebook, LinkedIn en SpaceX heeft Peter Thiel tegendraadse ideeën. Dit is hoe je een doorbraakbedrijf bouwt.
Foto: Heisenberg Media via Flickr

De in Frankfurt geboren miljardair Thiel is oprichter van Paypal en databedrijf Palantir en was een van de eerste investeerders in Facebook. De ondernemer komt regelmatig in opspraak vanwege zijn tegendraadse ideeën.

Zo baarde hij onlangs opzien als rechterhand van Donald Trump, voor wie hij onder meer een bijeenkomst regelde met de topbestuurders van grote bedrijven uit Silicon Valley. Als we de geruchtenmolen in Washington mogen geloven werpt hij zich ook in de race om in 2018 de nieuwe gouverneur van Californië te worden.

In zijn boek Zero to One doet Thiel uit de doeken wat je moet doen om een doorbraakbedrijf te bouwen, in een markt die je zelf creëert. Thiel combineert praktische tips, eigen ervaring en strategische inzichten.

Wekelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Het boek Zero to One is ook verkrijgbaar via Managementboek.