Een op de tien werknemers zegt wel eens iets te hebben gestolen, terwijl van de managers 40 procent zegt een medewerker te hebben ontslagen vanwege diefstal.
Bij diefstal op het werk gaat het in 15 procent van de gevallen om kantoorbenodigdheden, geld is goed voor 14 procent en merchandise wordt in 11 procent van de gevallen gejat, zo blijkt uit onderzoek door CareerBuilder.com.
Uit het onderzoek blijkt verder dat mensen werkzaam in de ict, gezondheidszorg en in fabrieken vaker zouden stelen dan werknemers in retail, sales en horeca.
Van de ondervraagde managers zegt 45 procent dat diefstal zonder meer reden voor ontslag is. Slechts zeven procent zegt dat ze de werknemer niet direct op straat zouden zetten. 48 procent van de managers geeft toe geen richtlijnen te hebben die voorschrijven wat te doen bij diefstal. Ook zouden ze eventueel ontslag per geval bekijken.
(Inc.com)



