Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Content marketing voor verkopers in 12 stappen

Content marketing is de kunst om jouw product of dienst te verkopen door de aandacht van jouw doelgroep te vangen en een band met ze op te bouwen. Dat klinkt in gewikkeld, maar met deze 12 stappen lukt het ook jou.

Het informatieaanbod is groter dan ooit doordat mensen en bedrijven tegenwoordig makkelijk hun kennis en expertise delen via veel meer kanalen dan ooit te voren – sites, blogs, sociale media, noem maar op. Ze concurreren allemaal met elkaar om de aandacht van de consument en de zakelijk beslisser. Wil je als bedrijf het spel meespelen, dan moet je dus ook verhalen gaan vertellen. Oftewel, content marketing bedrijven.

Content marketing is de kunst om de aandacht van de juiste mensen te vangen, hun affiniteit te winnen, een band met hen op te bouwen, hun (latente) behoeften te leren kennen en zo producten of diensten te verkopen. Vooral om die laatste reden is content marketing ook voor salesmensen van belang: met de juiste content kun je waardevolle leads genereren. Ook al is de content zelf gratis – indirect kan de commerciële waarde gigantisch zijn.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Eenvoudig is content marketing niet, vooral omdat het marketing is van de lange adem: ‘Het is tijdsintensief en het kan even duren tot je echte resultaten ziet’, schrijft inbound marketingspecialist Jeroen Huynen in een blog over content marketing voor B2b. Maar het kan zeker de moeite waard zijn. Mits je het goed aanpakt.

Daarom 12 stappen om content marketing in te zetten als salesinstrument.