Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

CEO Sanoma: “Ik geloof in lokale expertise”

"We dicteren niets en voegen alleen bedrijfskennis toe", aldus president en CEO van Sanoma Magazines, Eija Ailasmaa. De Finse vliegt iedere maandag van Helsinki naar Amsterdam en vrijdag weer terug.

"Het maken van tijdschriften is een lokale aangelegenheid", zegt Ailasmaa. "Elk land heeft zijn eigen cultuur, mores en eigenaardigheden. Wat wij dus doen, is in de dertien Europese landen waar we actief zijn een goede  partner vinden om mee samen te werken. Want die heeft de plaatselijke kennis en expertise. Wij leveren de concepten en de business knowhow."

Geen dagbladen voor Sanoma
Ailasmaa weet intussen heel goed dat ze de tijdschriften niet naar haar hand kan zetten. "We moeten vooral zuinig blijven op de nationale toon en eigenheid. Wij vinden dat we het nooit beter weten dan de lokale medewerkers. Daarom dicteren we niets en voegen alleen bedrijfskennis toe. Daarom ben ik ook niet geïnteresseerd in het kopen van dagbladen. Die vind ik te politiek."

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Bron: Connect Magazine