Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Hoe verandering een succes wordt

Veranderingen doorvoeren is niet makkelijk. Het vergt een juiste voorbereiding. Vijf tips om uw personeel over de streep te trekken.

1. Creëer een gevoel van urgentie. Pas als u duidelijk maakt dat een verandering belangrijk is, zullen uw medewerkers er de noodzaak van in zien.

2. Heb een visie en breng deze over. Lanceer geen idee zonder uitleg. Laat uw personeel weten wat de positieve consequenties voor hen kunnen zijn. Geef hen de kans commentaar te leveren.

3. Zorg dat je personeel genoeg verantwoordelijkheid heeft om de verandering door te voeren. Hoe meer verantwoordelijkheid u aan uw mensen geeft, hoe meer ze zich betrokken voelen bij de verandering.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

4. Geef je personeel regelmatig een klopje op de schouder. Dit zorgt ervoor dat ze beter hun best doen bij het doorvoeren van een verandering.

5. Zorg ervoor dat een nieuwe strategie naadloos inpast in de oude. Niets is effectiever dan het nieuwe idee te vereenzelvigen met het oude idee. Speur naar punten waar nieuw en oud met elkaar botsen en strijk ze glad.