Simone van Bijsterveldt
Goudhaantje in: 2018
Is: Global Program Director Veritas bij FrieslandCampina
Keerpunt: het maken van impact
‘Boer Piet uit Zuid-Afrika had vroeger geiten, maar die had hij voor een duurzamere planeet de deur uit gedaan. Nu teelde hij rozemarijn en lavendel. Ik bezocht hem als CFO van de Postcodeloterij, waar we waren voor een Goede Doelen reis.
Ik ben in mijn carrière altijd op zoek geweest naar het maken van impact. Toen ik Boer Piet zag, besefte ik me dat je als boer een enorm verschil kan maken. Het zorgde ervoor dat ik na 13,5 jaar bij Novamedia (bedenker van onder andere De Postcodeloterij, red.) deze maand de overstap maakte naar FrieslandCampina, waar ik door inzicht in de juiste data zoveel mogelijk waarde willen toevoegen aan melk die we ontvangen van de boeren.
De keuze voor Novamedia was door dezelfde drijfveer ingegeven. Toen ik bij KPMG werkte na mijn studie, hielp ik op een middag tijdens een spelletjesmiddag in het Emma Kinderziekenhuis. Ondanks alle heftigheid van de situatie, zag ik dat ouders en kinderen even iets leuks konden doen en niet bezig hoefden te zijn met de ziekte. Ik hield me bij KPMG al bezig in de media en goede doelen sector, maar wilde meer doen dan mensen adviseren. Ik wilde mijn eigen bijdrage leveren aan een betere wereld.
Uiteindelijk werd ik CFO van de organisatie, een hele mooie positie. Maar voor mij gaat het niet om het leven dat je behaalt, maar het succes dat je zelf kunt bewerkstelligen. Ik heb geweldige kansen gehad, tot in de directiekamer. Alles liep gewoon op orde, maar ik voel altijd de drijfveer. Ik heb de bestuurskamer verlaten en weer een stap vooruit gezet in het maken van impact.’