Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Week 36: LiveWall

Tilburgers Frits Mahovic en Eelco van de Wiel, sinds 2010 actief in de evenementindustrie, ontwikkelden vorig jaar een eigen eventapplicatie: LiveWall. Daarmee is het mogelijk om social media-berichten zo creatief mogelijk te weergeven om interactie met het publiek te krijgen.

De ondernemers ontwikkelden de toepassingen op hun zolderkamers, in de weekenden. Vervolgens wisten de twee een pilot op te zetten in een club in hartje Tilburg. Die pilot was zo’n groot succes, dat BNN contact met hen opnam. De zender zette LiveWall op zijn beurt weer in op de Tilburgse Kermis, tijdens de BNN radio show. En nu, nog maar krap een jaar later, maken grote namen zoals Red Bull, de NBA, Dancetour en IKEA en ABN AMRO op verschillende manieren gebruik van LiveWall. Mahovic vertelt meer.

Hoe kwam je op het idee van LiveWall?

“Mijn compagnon (Eelco van de Wiel) en ik misten een tool waarmee de ongrijpbare wereld van social media gekoppeld werd aan de offline werkelijkheid. Uit onze gezamenlijke ervaring met social media en (mobiele) applicaties merkten we dat hier een behoefte aan was.”

Wat maakte het lastig om Livewall te realiseren?

“Het was lastig om de doelgroep te segmenteren naar de affiniteit, kennis en waarde die zij hechten aan social media. We wisten hierdoor in het begin ook niet precies waar we onze focus op moesten leggen in het vermarkten van de LiveWall. Daarnaast was het een uitdaging om de LiveWall uit te breiden met nieuwe social media kanalen en aanverwanten.”

Waarom ben je beter dan concurrenten?

“Er zijn verschillende aanbieders van Twitterwalls en social media platforms. Waar LiveWall zich echter mee onderscheidt, is het gebruiksgemak en het feit dat naast alle social media-berichten ook foto’s en video’s weergegeven worden. Naast de weergave tijdens een event of beurs, is de LiveWall tool ook te koppelen aan een externe webpagina of Facebook-tab. Daardoor kunnen mensen ook thuis op de hoogte gehouden van alle ontwikkelingen rond een event of beurs. We kunnen daarnaast elke applicatie zelf bedenken, ontwikkelen en implementeren. We hebben de creativiteit en de techniek in huis om elke wens te verwezenlijken.”

Wat zijn je verdienmodellen?

“Aan de ene kant het (wereldwijd) aanbieden van de LiveWall, om zodoende volume te genereren. Voor een Twitterwall rekenen we 50 euro in drie dagen, en honderd euro voor een maand. Een complete LiveWall, met alle mogelijkheden, kost 150 euro in drie dagen, en 200 euro per maand. Daarnaast genereren we inkomsten door custom made Livewalls te ontwikkelen voor interessante wereldspelers zoals de NBA, Red Bull, ABN AMRO en Nokia.”

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Ben je op zoek naar investeerders?

“Natuurlijk, we zouden gek zijn als we die optie niet open houden. De voorkeur gaat uit naar investeerders die dezelfde affiniteit en passie delen. Eventuele investeerders zijn meer dan welkom om langs te komen voor een kop koffie in Tilburg of Amsterdam.”

Wat zijn je groeiambities voor 2013?

“We hebben al meerdere keren aan het buitenland geroken en willen eind deze maand de stap maken om onze naam ook hier definitief waar te maken.”