Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

The Alwaysbemobile Company groeit hard

The Alwaysbemobile Company kreeg in 10 jaar tijd een nieuwe naam en structuur en groeide van 100 naar 300 BV’s. Algemeen directeur Luc van Bussel wil nu werk gaan maken van elektrische auto’s .


Onderhoud in de breedste zin van het woord. Dat zal altijd de kern blijven van de strategie van The Alwaysbemobile Company, zegt directeur Luc van Bussel. Vandaar ook de recente introductie van de ‘Nationale APK-autobon’ van 12,50 euro, waarmee bij ruim 200 autozaken een keuring te verkrijgen is. En vandaar ook Pur Electric, het recente programma om een landelijk netwerk van elektrische oplaadpunten uit te rollen bij de Profile Tyre­centers, het bekendste retailmerk van het autoservicebedrijf dat banden, schokdempers, remmen, accus, stikstof en uitlaten levert. Het zijn ontwikkelingen waar de meer dan 300 franchisenemers van moeten profiteren, zegt Van Bussel. “Zie het als een familie met een plan: alle kinderen hebben een naam en krijgen een doel, binnen één visie. Zo zijn we gegroeid naar meer dan 100 miljoen euro omzet. En onze expansie zal niet snel stoppen. In 2013 willen we 500 BV’s rond banden, reparatie en ­onderhoud in de holding hebben. Daarna kunnen we doorgroeien naar 1.000 ondernemers, als ook de schade- en glasketen hierin meegaat.”

Geen startups

De manier waarop Van Bussel het bedrijf leidt, leverde The Alwaysbemobile Company dit jaar voor de derde keer op rij de titel Best Managed Company op. Het bedrijf werkt altijd met franchisenemers die zich al bewezen hebben. “Ze moeten een held zijn binnen hun eigen markt. We doen nooit iets met startups, dan is de synergie onvoldoende. En overnemen doen we ook niet, ik geloof in de service en het concept van zelfstandig ondernemerschap binnen een holding.” Het hoofdkantoor, waar 100 mensen werken en een speciaal door ­Microsoft gebouwd IT-systeem draait, ­ondersteunt de franchisers in al hun bedrijfsprocessen. “We werken wereldwijd samen met meer dan 40 IT-partners. Zo worden in India onze applicaties gebouwd, ontwerpen ze in Roemenië onze site en ontwikkelen ze in België de Microsoftcomponenten. Zo kunnen franchisers bijvoorbeeld online kijken bij bandenleveranciers in de hele wereld en dat aanbod linken aan hun klanten, via hun websites. Marketing en IT zullen steeds meer samenvloeien, denk ik. Eén-op-ééncontact met klanten kan straks alleen met behulp van technologie verder worden gefaciliteerd.”

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

>> Dit artikel is afkomstig uit MT Magazine. Klik hier om het magazine online te bestellen.

 

Lees ook: