Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

MVO & Marketing – Geld verdienen met mvo, mag dat eigenlijk?

Volgens deze seminar wel. Tenminste als we de titel: "MVO & Marketing: Klanten winnen en binden met MVO" mogen geloven. Nou, daar willen we wel meer van weten.

 

In de prachtige omgeving van Landgoed Nyenrode vindt het seminar MVO & Marketing plaats. In één van de leslokalen luisteren we met een mannetje of 30 naar een keur aan interessante sprekers die voorbij trekken. Dagvoorzitter Bart Brüggenwirth begint met te vertellen wat de trends en ontwikkelingen op mvo-gebied zijn, namelijk van niche naar 'mainstream'. Vervolgens gaat hij in op wat dat betekent voor een bedrijf. Hoe mvo het marketingdomein binnendringt, hoe het zich verankert in de identiteit en praktische onderdelen van een organisatie. Welke mogelijkheden mvo biedt voor het positioneren van merken en het realiseren van de marketingdoelstellingen. Interessante kost.

De volgende spreker, prof. dr. Cees van Riel, geeft vervolgens een gastcollege mvo & Reputatiemanagement. Anders dan een college kan ik het niet noemen, want je leert er veel van en je vingers doen naderhand pijn van het meeschrijven. Hij legt uit over hoe het imago van een organisatie tegenwoordig voor een groot deel bepaald wordt door hoe het met maatschappelijke kwesties omgaat. Het imago op zijn beurt is weer van invloed op de marktpositie en de waarde van de organisatie. We zijn hier duidelijk om iets te leren, dit is niet zo'n gezellige netwerkbijeenkomst.

Na de pauze twee praktijkcases. De campagne 'Enjoy Heineken Responsibly' en de Triodos Bank. Aansprekende praktijkvoorbeelden die laten zien dat ieder bedrijf mvo op zijn eigen manier vormgeeft.Na de lunch is het weer meeschrijven geblazen. Ditmaal over de zogenaamde ‘Cultural Creatives'. De wat? Consumenten die een bewuste en duurzame leefstijl nastreven. Die groep is groeiende; 15 procent and counting. Willem Brethouwer leert ons wie ze zijn en, belangrijk, hoe je ze kunt winnen en binden.

Hierna weer twee mooie cases. De groene stekker campagne van BCC en The Coca-Cola Company over hun inzet om een actieve leefstijl onder jongeren te promoten. De eerlijkheid gebied ons te zeggen dat die laatste de minst interessante was van de 4. Bart Brüggenwirth sluit de dag af en kondigt aan dat het tijd is voor de borrel. Na een laatste kop koffie rijden we met een hoofd vol nieuwe inspiratie naar huis. Een zeer nuttig bestede dag. Veel gehoord en veel geleerd. Dát kun je niet altijd zeggen na een seminar.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Congres MVO & Marketing Waar Nyenrode Business University, Breukelen Wanneer 8-11-2007 Organisator Focus Conferences Prijs 995,0 euro

Goodiebag-cijfer: 5

mvo