Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Belbibbers

Last van telefoonangst? Bang om de telefoon op te pakken om uw geweldige product of dienst aan te prijzen? Maak een plan.

Deze tips van Entrepreneur moeten zelfs de meest verkrampte telefoob aan het bellen krijgen. 

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.
  1. Zorg voor een persoonlijke begroeting, begin niet meteen een verhaal af te raffelen.
  2. Introduceer uzelf en uw bedrijf zonder het product te noemen, dat houdt de potentiële klant geïnteresseerd.
  3. Vergeet nooit om de gebelde meteen te bedanken voor zijn/haar tijd en leg uit dat het gesprek maar even duurt. 
  4. Presenteer uw product. Gebruik daarbij de truc van de rhetorische vraag en geef niet teveel informatie. 
  5. Maak een afspraak om een presentatie te geven die aansluit op de specifieke behoeften van de geïnteresseerde klant.
  6. Als een persoonlijke afspraak het beste is, stel dan niet meer dan twee tijdstippen voor. Zo houdt u de controle. 
  7. Bedank voor de afspraak en de tijd die beschikbaar is gesteld. Neem het afgesproken tijdstip nog even door en vergeet nooit om uw contactgegevens achter te laten. 
  8. Stuur altijd een bevestiging van de gemaakte afspraak. Zo laat u zien dat u het serieus neemt. Als u dit niet doet, kunt u beter iets anders gaan doen.

 

Om te voorkomen dat u dit soort reacties krijgt bij mensen is het misschien nog handig om een cursusje te volgen.