Deze tips van Entrepreneur moeten zelfs de meest verkrampte telefoob aan het bellen krijgen.
- Zorg voor een persoonlijke begroeting, begin niet meteen een verhaal af te raffelen.
- Introduceer uzelf en uw bedrijf zonder het product te noemen, dat houdt de potentiële klant geïnteresseerd.
- Vergeet nooit om de gebelde meteen te bedanken voor zijn/haar tijd en leg uit dat het gesprek maar even duurt.
- Presenteer uw product. Gebruik daarbij de truc van de rhetorische vraag en geef niet teveel informatie.
- Maak een afspraak om een presentatie te geven die aansluit op de specifieke behoeften van de geïnteresseerde klant.
- Als een persoonlijke afspraak het beste is, stel dan niet meer dan twee tijdstippen voor. Zo houdt u de controle.
- Bedank voor de afspraak en de tijd die beschikbaar is gesteld. Neem het afgesproken tijdstip nog even door en vergeet nooit om uw contactgegevens achter te laten.
- Stuur altijd een bevestiging van de gemaakte afspraak. Zo laat u zien dat u het serieus neemt. Als u dit niet doet, kunt u beter iets anders gaan doen.
Om te voorkomen dat u dit soort reacties krijgt bij mensen is het misschien nog handig om een cursusje te volgen.