Taco interviewt in de podcast Drive ondernemers die miljoenenbedrijven runnen, maar ze begonnen allemaal klein. Vaak letterlijk aan de keukentafel of op een zolderkamer. In Drive duiken we in de oorsprong van hun bedrijf en ondernemerschap: waarom werden ze ondernemer? Wat zat er tegen? Hoe zijn ze zo succesvol geworden?
Heleen Dura – Van Oord begon in 2001 met DQ&A, een bedrijf dat adverteerders helpt bij het plaatsen van online (display)advertenties. De ondernemer startte haar bedrijf, samen met compagnon Janneke Niessen, als online pionier – en midden in de dotcom-crisis. In 2015 fuseerde DQ&A met het Zuid-Afrikaanse IncuBeta, specialist in (zoekmachinemarketing en data-analyse.
Inmiddels draait haar bedrijf een omzet van meer dan 100 miljoen euro per jaar. Dura – Van Oord is onder meer partner van investeerder Peak Capital en was onlangs betrokken bij de oprichting van FutureFoodFund, een investeringsfonds voor de agrarische sector.
In deze podcast vertelt Dura – Van Oord onder meer:
– Hoe zij als investeerder kijkt naar andere ondernemers
– Waarom je een bedrijf juist tijdens een crisis moet starten
– Hoe belangrijk het is om ondernemen niet alleen te doen en waarom een mentor onmisbaar is
– Waarom je alleen maar ‘A-spelers‘ aan zou moeten nemen (ook als je daar eigenlijk geen geld voor hebt)
– Hoe zij kinderen laat kennismaken met ondernemen
Luister ook naar de afleveringen met:
– Rogier van Camp (Leapp)
– Hugo de Koning (YoungCapital)
– Jeroen Doorenbos (Belsimpel)
– Mark Vletter (Voys)
– Martijn van Rossum (Studelta)
– Jacqueline Zuidweg (Zuidweg & Partners)
– Taco Carlier (VanMoof)
Instructies om de podcast via je telefoon te beluisteren: iPhone | Android | Windows Phone