1. The Four Steps to the Epiphany (Steve Blank)
Een essentieel boek voor iedereen die een product op de markt brengt en hiervoor een business plan, marketingplan of salesplan schrijft. Blank biedt stap-voor-stap-strategieën over hoe je je sales, marketing en business development-processen het beste kan organiseren.
2. Rework (Jason Fried)
Rework helpt je om op een betere, snellere en gemakkelijkere manier te slagen in het bedrijfsleven. Lees het en je weet waarom het schrijven van plannen eigenlijk schadelijk is, waarom je geen externe investeerders nodig hebt, en waarom je de concurrentie beter kunt negeren. De waarheid is: je moet minder dan je denkt.
3. Lean Startup (Eric Ries)
De meeste starters mislukken. Maar veel van die mislukkingen kunnen worden voorkomen. De Lean Startup is een nieuwe aanpak die steeds meer navolging krijgt, en de manier verandert waarop bedrijven worden gebouwd en nieuwe producten worden gelanceerd.
4. The Art of the Start (Guy Kawasaki)
Guy Kawasaki legt uit hoe je ideeën in daden transformeren ideeën, en legt stap voor stap uit hoe je producten, diensten en bedrijven het beste kan lanceren en hoe je creatief kunt blijven binnen een groot bedrijf.
5. Hackers & Painters (Paul Graham)
Paul Graham over het belang van esthetiek bij het ontwerpen van software, hoe je een dienst of product verrijkt, de revolutie van de programmeertalen, de open-source beweging, digitaal ontwerpen, internet startups, en nog veel meer.
6. Information Rules (Carl Shapiro en Hal Varian)
Duurzame economische principes kunnen je helpen in dit hectische zakenleven. Technologie verandert. Economische wetten niet. Information Rules
7. Do more faster (Brad Feld en David Cohen)
Een verzameling van adviezen die afkomstig zijn van ondernemers die geslaagd zijn voor of deel uitmaken van de Amerikaanse Techstars Accelerator.
8. The Thank You Economy (Gary Vaynerchuk)
We leven volgens Vaynerchuk in ‘the thank you economy‘, dankzij social media en andere vormen van directe communicatie. Dit boek gaat over het bouwen van loyaliteit, vertrouwen, en herhaalbare business.
9. The Innovator’s Dilemma (Clayton Christensen)
Disruptive vs Sustaining Technologies. Professor Clayton Christensen van de Harvard Business School beschrijft een theorie over hoe grote, goed presterende bedrijven toch kunnen falen “door alles goed te willen doen”.
10. Entrepreneur Guide to Customer Development (Brant Cooper en Patrick Vlaskovits)
Dit boek biedt een vier stappen-plan die starters eerst helpt bij het ontdekken en het valideren van hun klanten, producten en daarna een strategie voor je marktlancering voorlegt. Deze strategie is ontwikkeld door Steve Blank en vormt een integraal onderdeel van de Lean Startup methodologie van Eric Ries.
Venture deals (Brad Feld en Jason Mendelson)
Een boeiende gids als je wilt excelleren in de wereld van risicokapitaal. Geschreven door directeuren van de Foundry Group.
12. The Monk and the Riddle (Randy Komisar)
Als je jezelf een bepaalde activiteit niet voor de rest van je leven ziet doen, begin er dan niet aan. Met andere woorden, angel investor Randy Komisar wil passie en doelgerichtheid in je bedrijf zien, niet alleen spreadsheets en getallen.
13. Delivering Happiness (Tony Hsieh)
CEO van Zappos legt uit hoe hij een bedrijfscultuur heeft gecreëerd aan de hand van toewijding aan een service, die streeft naar verbetering van de levens van haar medewerkers, klanten, leveranciers en financiers. Delivering Happiness