Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Arthur Clement (Tiny Riot!): ‘Idols kun je niet in de digitale wereld verkopen’

Hoe houd je als mediabedrijf de aandacht van consumenten vast? Managing director Arthur Clement van Tiny Riot! komt uit de tv-wereld, maar speelt nu in op de digitale toekomst. Hij geeft ondernemerslessen.

In samenwerking met 7 Ditches TV

Voor mediabedrijven is het geen sinecure om kijkers bij de les te houden. Steeds minder mensen lezen de krant, of kijken – lineair – naar de televisie. Arthur Clement weet er alles van; hij werkte eerder bij media als RTL Nederland en VICE. Nu schrijft hij met Tiny Riot! aan zijn eigen hoofdstuk in de mediawereld. Clement verwacht dat massamedia verdwijnen, en probeert als ondernemer in het digitale domein te innoveren. 

Het viel Clement op dat traditionele media de commerciële en redactionele tak strikt scheiden. Zelf ziet hij een grote toekomst in sponsored entertainment, waarbij ook brands de rol van uitgever op zich gaan nemen.

Zie ook: Hoe Rogier van Camp een nieuwe markt maakt voor ‘oude’ Macbooks en iPhones

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Sponsored entertainment is trouwens iets anders dan branded content, zo zegt hij tegen 7Ditches: “Branded content betekent voor mij dat je de content van een ander ‘branded’ maakt. Sponsored entertainment is veel meer zelf content maken. Maar dat moet je wel voor de doelgroep doen en niet voor het merk zelf.”

Volgens Clement moet je je eigen merk daarnaast niet op het kanaal van een YouTuber plakken. Hoe het wel moet? Bouw je eigen kanaal en laat dit fungeren als podium voor talent.