Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Onderzoeksverantwoording MT ICT 2013

Wie het onderzoek heeft uitgevoerd, wie de respondenten zijn, over welke vakgebieden de vragen gingen en meer.

Management Team doet elk jaar onderzoek naar de beste ICT-dienstverleners op de Nederlandse markt.Voor het derde opeenvolgende jaar heeft online marktonderzoekbureau MWM2 uit Amsterdam in opdracht van Management Team dit onderzoek uitgevoerd. Het onderzoek heeft gelopen vanaf de eerste tot en met de derde week van maart 2013.

Leidinggevende functie

Bij het onderzoek is gebruik gemaakt van een accesspanel aangevuld met respondenten afkomstig van eigen bestanden van Management Team en panelleden uit het MT-panel. Om mee te doen aan het onderzoek moesten de deelnemers een leidinggevende functie hebben en (mede)beslissingsbevoegd zijn op ICT-gebied. Alleen dan kreeg men de vragen voorgelegd. In totaal hebben 437 mensen de vragenlijst volledig ingevuld.

Man versus vrouw

Van de respondenten die meewerkten is 80,2 man. 66 procent geeft leiding aan 1-10 medewerkers, de rest aan 11 of meer. De grootste groep respondenten (45,7 procent) is uit de leeftijdscategorie 35-50 jaar; ruim een kwart (25,5 procent) is jonger dan 35 jaar, en 28,7 procent ouder dan 50 jaar. Het merendeel van de respondenten (69,3 procent) heeft een HBO- of WO-opleiding achter de rug.

Cloud en Mobiel

De vakgebieden waarover de respondenten vragen kregen voorgelegd zijn voor deze editie herzien en aangevuld. De twee nieuwe vakgebieden Cloud en Mobiel zijn toegevoegd. In totaal kon men dit jaar met betrekking tot 12 vakgebieden een beoordeling geven. De deelnemers konden per vakgebied kiezen uit een vooraf samengestelde groep ondernemingen inclusief een ‘Anders, namelijk’-optie, waar men zelf een onderneming kon invullen. De samenstelling van de voorkeuzelijsten is gedaan door Management Team in samenwerking met marktkenners.

Aanbevelen

MWM2 heeft de deelnemers gevraagd dienstverlener(s) aan te vinken die zij zouden aanbevelen aan collega’s (maximaal 3). Vervolgens is een zestal kenmerken over de gekozen dienstverleners voorgelegd met de vraag waarin ze vooral uitblinken (oplossen klachten, flexibiliteit, tijdsplanning, budgetbewaking, prijs/kwaliteitverhouding, inhoudelijke kennis). De dienstverlener die binnen het desbetreffende vakgebied het vaakst is gekozen, is verkozen tot de beste dienstverlener.