Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Onderzoeks­verantwoording Digital 100 2014

Management Team doet elk  jaar onderzoek naar de beste leve­ranciers van digitale services op de Nederlandse markt. Het onderzoek is uitgevoerd door online marktonderzoekbureau MWM2
uit Amsterdam. Het onderzoek heeft gelopen vanaf de tweede tot en met de vierde week van maart 2014.

De 603 deelnemers zijn geworven onder MT-lezers (30 procent) en een accesspanel (70 procent). Voorwaarde voor deelname was dat de respondenten betrokken waren bij het inhuren of inkopen van digitale dienstverlening. 90 procent van de respondenten was leiding­gevende (27 procent aan 1-5 medewerkers en 63 procent aan meer dan 5 medewerkers). 67 procent van de respondenten was man, 32 procent was jonger dan 35 jaar, 42 procent was tussen de 35 en 50 jaar en 26 procent was ouder dan 50 jaar.

Met betrekking tot 10 vakgebieden op het gebied van de digitale dienstverlening werd aan de respondenten gevraagd of ze op dat gebied (mede)beslissend waren. Voor de gebieden waar ze dat waren, werd gevraagd welke dienstverleners ze aan collega-managers zouden aanbevelen. Men kon een dienstverlener aanvinken in een voorkeuzelijst of zelf de naam van een dienst­verlener invullen. Maximaal konden 3 namen worden aangevinkt/ingevuld. De samenstelling van de voorkeuzelijst is gedaan door Management Team in samenwerking met marktkenners. Dienstverleners die buiten de top 10 vielen maar minimaal driemaal werden vermeld, staan onder ‘ook aanbevolen’.

Met twee open vragen is de mening van de respondenten over de digitale dienstverleners verder uitgevraagd, n.l.: ‘Als u één ICT-dienstverlener zou moeten noemen waar u graag zaken mee doet, welke zou dat zijn?’, en ‘Als er één ICT-dienstverlener is waar u eventueel zelf zou willen werken, welke zou dat zijn?’ Men kon bij elke vraag één dienstverlener noemen. Dat leverde een ranglijst op van de dienst­verleners naar imago.