Winkelmand

Geen producten in je winkelmand.

Bob deelt complimenten uit

Bob is directeur van een groot concern. Hij doet zijn best. Deze week deelt hij complimenten uit om de arbeidsproductiviteit te verhogen.

Getty Images
Je leest nu: Bob deelt complimenten uit

VAN Bob
AAN Maarten
ONDERWERP Quick wins

Goedemorgen Maarten,

Wij kennen elkaar niet persoonlijk, desalniettemin wil ik wel even kwijt: een groot compliment. Ik begrijp dat jouw klant Peeters & Van der Louw voor 120k heeft getekend. Ik zeg: wow! Ik zeg: jij bent heel goed bezig jongen! Zullen we binnenkort eens afspreken?

Bob

 

Goedemorgen Marianne,

Ik lees net je rapportage over de werkgroep diversiteit. Prima verhaal! Wij zijn goed bezig met ons diversiteitbeleid, niet in de laatste plaats dankzij jouw inzet! Ga vooral zo door! Zullen we binnenkort eens verder kletsen over diversiteit?

Bob

 

Goedemorgen Willem-Jan,

Ik vind de wijze waarop onder jouw leiding die tussenmuur op de vierde etage tot stand is gekomen subliem. Jij bent goed bezig, man, en dat geldt eigenlijk het hele Facility Management! Keep up the good works! Zullen we binnenkort eens lunchen?

Bob

 

Goedemorgen José,

Weet je waar ik bewondering voor heb? Voor vrouwen als jij: alleenstaande moeders die nochtans vijf dagen per week werken. Ik zou ’t echt niet kunnen. Chapeau!  Zullen we binnenkort eens een gesprek hebben over jouw toekomst binnen onze divisie?

Bob

 

Goedemorgen Ruud,

Ik zag je gisteren om zeven uur nog achter je laptop zitten. Daar houden we van binnen onze divisie: keiharde werkers. Maar neem je alsjeblieft wel af en toe je rust? Zullen we binnenkort eens praten of je takenpakket niet te overvloedig is?

Bob

 

Goedemorgen Francine,

Ik zag je gisteren om zeven uur nog achter je laptop zitten. Daar houden we van binnen onze divisie: keiharde werkers. Maar neem je alsjeblieft wel af en toe je rust? Zullen we binnenkort eens praten of je takenpakket niet te overvloedig is?

Bob

 

Bob,

Wat moet dit voorstellen? Je cc-t me in een reeks complimenten aan medewerkers. Heb je dat op een of andere workshop opgedaan?

Joanne Vermeer, Chief HRM

 

Joanne,

Klopt. Het schijnt een prima middel te zijn om de arbeidsproductiviteit omhoog te krijgen leerde ik de workshop ‘Hoe verbeter je de arbeidsproductiviteit?’ Goed idee, toch?

Bob

 

Bob,

Ja, maar misschien had je eerst contact met mij kunnen opnemen. Ik had je namelijk namen kunnen geven van medewerkers die ook daadwerkelijk een compliment verdienen. Dat zijn deze mensen duidelijk niet.

  • Ja, zo kan ik ook een klant binnenboord houden: eindeloos met de prijs zakken. Het gaat nu de boeken in als een verliesgevend project.
  • Die werkgroep Diversiteit is nu acht maanden bezig. Niks bereikt. Geen aanbevelingen, geen plan van aanpak, niente, rien, nichts.
  • Willem-Jan. Vijf maanden en tachtig mille voor een tussenmuurtje, beetje veel, hè, Bob?
  • José. Ze komt voortdurend te laat, meldt zich voortdurend ziek, haar resultaten denderen achteruit… Ik zie weinig toekomst voor haar binnen onze divisie.
  • Ruud heeft een relatie met Francine (ze denken dat ze het geheim kunnen houden). Ze blijven elke avond tot iedereen weg is en wat er dan gebeurt – dat wil ik niet weten en jij al helemaal niet, Bob.

Dat was het.

Met de complimenten van,

Joanne Vermeer, Chief HRM

 

Joanne,

Holiemolie. Dan stuur ik ze maar even een mailtje dat ik de complimenten terugtrek, toch?

Bob

 

Bob,

Ja, dat komt de arbeidsproductiviteit vast ten goede.

Joanne Vermeer, Chief HRM