Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Bunq lanceert Netflix-model; Febo komt met fastfood-tenue

Ondernemersnieuws: Bunq laat gebruikers bankieren à la Netflix, snackbedrijf Febo stelt shirt, short en slippers samen en Tinder date Manchester United voor 13,4 miljoen.

1. Bunq kondigt ‘Netflix voor bankieren’ aan

Bunq komt met een Netflix-achtig concept voor bankieren. Voor het vaste bedrag van 7,99 euro per maand kunnen gebruikers onbeperkt gebruik maken van de diensten van de Nederlandse internetbank. “Onze gebruikers willen volledig vrij zijn om te doen en laten wat zij willen”, legt oprichter Ali Niknam het premium-model uit. “Bij Bunq bieden wij die vrijheid, net zoals Spotify dat doet voor muziek en Netflix voor series en films. Ons onderzoek heeft uitgewezen dat onze gebruikers zorgeloos willen zijn over services.”

2. Unilever stapt in Rocket Internet’s Helpling

Unilever Ventures, de investeringstak van de levensmiddelengigant, stopt ‘enkele miljoenen‘ in Helpling, aldus TechCrunch. Het betekent voor de Berlijn startup de vierde investeringsronde, na al eerder 70 miljoen dollar bij elkaar gesprokkeld te hebben. Het bedrag van Unilever in Helpling, het schoonmaakplatform uit de Rocket Internet-fabriek, is relatief klein ten opzichte van andere investeerders. Het lijkt dan ook meer een strategische inkoop te zijn; Unilever kan het Helpling-platform als kanaal gebruiken om de ‘schoonmaakspecialisten’ te bereiken. 

3. Febo lanceert fastfood-tenue

In een promofilmpje op Facebook maakt Febo bekend dat er binnenkort een limited edition shirt, korte broek en slippers van de fastfood-formule te koop is. Vooral het knalrode schoeisel zal opvallen voor de ‘vreetmuur’, met op de rechterslipper een grote FE en op de linkerslipper een grote BO. “We hebben gemerkt dat er behoorlijk wat Febo-fans zijn in Nederland en dat kunnen zij binnenkort met deze kleding uitdragen”, zegt een PR-medewerker tegen De Telegraaf. Febo is na Kentucky Fried Chicken en McDonalds het derde snackbedrijf dat met een eigen tenue op de proppen komt.

4. Reddit 1,8 miljard dollar waard na investering

Reddit heeft een kapitaalinjectie van 200 miljoen dollar gekregen van zeven investeringsvehikels, waaronder usual suspects Andreessen Horowitz en Sequoia Capital. Het Amerikaanse discussieplatform wordt door de investering gewaardeerd op 1,8 miljard dollar. Reddit wil het geld gebruiken om de voorpagina van de site opnieuw te ontwerpen. “Reddit doet oud aan“, zegt chief executive officer Steve Huffman. “En wij willen niet geassocieerd worden met oud.” Daarvoor moet nagenoeg alle code achter de site worden herschreven.

5. Tinder koopt plek op mouw voetbalshirt voor 13,4 miljoen

Tinder is in gesprek met Manchester United om te adverteren op de linkermouw van het shirt. Volgens The Daily Mail is de datingapp al in verregaande onderhandeling met de Britse voetbalclub over een sponsordeal ter waarde van 13,4 miljoen euro. Vanaf aankomend seizoen mogen clubs uit de Premier League een sponsor op de linkermouw van het shirt tonen. Negen voetbalteams hebben al een sponsor weten te strikken voor op de mouw, maar geen van die bedrijven legt een bedrag op tafel dat maar enigszins in de buurt komt van Tinder

6. En dan dit: Jitse Groen koopt duurste huis van 2017 (tot nu toe)

Jitse Groen zit er warmpjes bij. De oprichter van Thuisbezorgd heeft een nieuw stulpje gekocht, weten de mannen van Quote. Groen is de nieuwe eigenaar van een voormalig strandhotel in Noordwijk, met een binnenzwembad, een thuisbioscoop, een sauna, negen slaapkamers en vijf badkamers. Met die aanschaf zet de 39-jarige ondernemer, uitgeroepen tot de rijkste miljonair onder de 40 (door diezelfde Quote), alvast het record van 2017, want er ging dit jaar in Nederland nog geen duurder huis dan het nieuwe onderkomen van Groen van de hand. Koopprijs? 10,25 miljoen euro.

7. Quote van de dag:

Wekelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Tot zover de Sprout update van woensdag 2 augustus. Tot morgen! Mis je iets of wil je gewoon reageren? Doe het op Twitter of Facebook.

Fan van Sprout? Word lid en ontvang direct:

✓ Meer kennis toegang tot alle artikelen én de verdiepende bookazines
✓ Meer exposure laat jouw bedrijf zien met persberichten en online advertentie
✓ Meer relaties middels het ondernemersnetwerk met events en online forum