MT/Sprout 2020 – nr 3 – MT1000
De MT1000 van 2020 wordt aangevoerd door mobile management & advies. De organisatieadviseur scoort hoge cijfers op het gebied van productleiderschap, operational excellence, klantgerichtheid en krijgt bovendien een hoge net promoter score van beslissers die recent zaken met het bureau deden. Ook in de top 10: hostingbedrijf TransIP (team.blue), searchbureau The Executive Network en internetbureau Enrise.
Corona impact
Behalve een interview met professor Henk Volberda, die met zijn Amsterdam Centre for Business Innovation aan de Universiteit van Amsterdam het MT1000-onderzoek heeft geleid, schetst de MT1000 de impact van de coronacrisis op de zakelijke dienstverlening. Niet alle branches blijken even hard getroffen: de reclame- en reisbranche lijkt vooralsnog het hardst geraakt, terwijl juridisch dienstverleners relatief het minst last hadden van omzetdalingen.
Data als sleutel
De gids biedt ook antwoord op de vraag: hoe blijf je als dienstverlener ondanks de afstand die corona oplegt toch dicht bij je klanten? Volgens Volberda zijn data de sleutel. ‘De voorlopers in de digitale transformatie zetten data in. Slimme bedrijven weten wat de klant wil, welke klant het interessantst is wat betreft omvang en marges. Maar liever nog helpt data je uit te vinden hoe je klanten beter kunt bedienen, met welke nieuwe modellen je nog meer waarde toevoegt.’