Augustus 2006 lanceerde Bidster zijn eerste biedsite, gericht op de Zweedse markt. Begin dit jaar volgden Denemarken en Finland. Nederland is de eerstvolgende launch. In 2008 willen oprichters Felix Lieberman en Jonas Suijkerbuijk vestigingen hebben in 15 Europese landen. Allen volgens het businessmodel ’entertaining e-commerce’.
Bidster houdt geen voorraad aan, maar sluit deals met fabrikanten en distributeurs. Geld wordt er nog niet verdiend. Het bedrijf scoort nipt break-even. En dat is voldoende voor Lieberman, die twee investeerders met diepe zakken voor zijn businessplan heeft weten te interesseren. Pas in 2009 worden zwarte cijfers verwacht.
Per product – en dan vooral de producten in het hoge segment – ontvangt Bidster gemiddeld 10.000 unieke bezoekers, die ieder gemiddeld 4 tot 5 biedingen doen à 1,50 euro. Inmiddels heeft de website in Zweden zo’n 100.000 vaste bezoekers die eens per twee maanden meebieden op een veiling.
Geld wordt verdiend uit de sms- en creditcardopbrengsten. Maar er worden ook betaalde deals gesloten met aanbieders van producten.
Op Bidster worden dagelijks luxe artikelen aangeboden ter veiling. Van Porsches en Audi’s tot iPod’s en Rolexen. Wie het laagste unieke bod heeft, krijgt het product opgestuurd. ’Winnaars’ betalen hun bieding plus de bijbehorende kosten. Het rijklaar maken van een Porsche kost bijvoorbeeld al snel 1.300 euro. Veilingen kennen een looptijd van tussen de drie en zes weken. De meeste bieders zijn man (ruim 60 procent), het gros daarvan is tussen de 25 en 35 jaar.