Eerlijke smaken
Echt, eerlijk, ambachtelijk, het is de trend. Bij Franse wijnboeren least u uw eigen wijnrank en bij Nudo adopteert u uw eigen olijfboom. Geen massaproductie, maar pure producten. Een ontwikkeling die nog alle kanten op kan. Van de moestuin tot het eigen parmahamvarken.
Barcodereclame
Voor consumentenproducten geldt het adagium opvallen. De Japanse watermaker Aminoshiki perfectioneert dit. De barcodes van het bedrijf zijn kunstuitingen. Reclame stopt niet bij een advertentie. Wat bedenkt u?
Slankspelen
Obesitas is van alle leeftijden, maar de basis wordt gelegd in de kindertijd. De Gamefit Cyberbike laat kinderen doen wat ze het liefste doen: videogamen. Verschil met andere gameconsoles is dat er gefietst moet worden tijdens het spelen. Vergrijzing en vetzucht, het zijn de twee marktkansen van de komende jaren.
Zelfbeeld
Er zijn geen beperkingen bij het bedenken van nieuwe businessmodellen. De lange staart van internet bewijst dat er voor alles een markt is, hoe extravagant ook. Ware narcisten gaan naar Madame Tussauds voor een eigen wassenbeeld. En als er een markt is voor waspoppen van een dikke twee ton euro, dan is er voor alles een markt.
Snoepen op de green
Golfers gebruiken de golftee ook als tandenstoker. Tasty Golftees maakt stokjes met een smaakje. Volgens het bedrijf ook goed tegen roken en overmatig snoepen op de green. Kom maar door met die smakelijke pen, lucifer en koffieroerstokje.