Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

Technologieën

Wat speelt er op het gebied van nieuwe technologie? De nieuwste trends en toepassingen.

Recente artikelen

Technologieën

Eurofiber Nederland # 40 (NIEUW)

Groei: 485% Wie: Al ex Goldbl um en Bart Oskam Wat: Gl asvezelverbindingen Omzet: 30 miljoen, winst Website: www.eurofiber.nl Twentenaar...

author

clock 0,5 min

Technologieën

Intrasurance # 39 (NIEUW)

Groei: 498% Wie: Frank Cooler en Henk Wiggers Wat: Verzekeruzelf.nl Omzet: vertrouwelijk Website: www.intrasurance.nl Frank Cooler en Henk Wiggers hebben...

author

clock 0,5 min

Technologieën

INDG # 38 (NIEUW)

Groei: 499% Wie: Bas Gal en Frans Vriesendorp Wat: 3D-visualisatie Omzet: 3,3 miljoen, winst Website: www.indg.nl Een 3D-plaatje maken kan...

author

clock 0,5 min

Technologieën

Hotel Booker # 37 (5)

Groei: 502% Wie: Remco Hofstede en Nick Stals Wat: hotels boeken Omzet: 50 miljoen (transactieomzet), winst Website: www.hotelbooker.nl Het begon...

author

clock 0,5 min

Technologieën

Esize Netherlands # 36 (34)

Groei: 561% Wie: Tim Sc haefers en Paul van Rietschoten Wat: inkoopsoftware Omzet: 4,3 miljoen, winst Website: www.esize.nl ESIZE is...

author

clock 0 min

Technologieën

PKM Solutions # 35 (NIEUW)

Groei: 576% Wie: Fred Lohman en Barry de Roode Wat: Software voor informatiebeheer Omzet: vertrouwelijk Website: www.relatics.com Werktuigbouwer Fred Lohman...

author

clock 0,5 min

Technologieën

Metrixlab # 34 (27)

Groei: 596% Wie: Han de Groot Wat: online marktonderzoek Omzet: 17 miljoen, winst Website: www.metrixlab.nl Metrixlab noemt zichzelf het op...

author

clock 0,5 min

Technologieën

Thinkwise Software # 33 (NIEUW)

Groei: 600% Wie: Victor Klaren en Robert van der Linden Wat: geautomatiseerd ontwikkelen Omzet: 2,5 miljoen Website: www.thinkwise.nl Robert van...

author

clock 0,5 min

Technologieën

E-Mark Solutions # 32 (29)

Groei: 611% Wie: Ubbo Maagdenberg Wat: e-mailmarketing Omzet: “vertrouwelijk”, winst Website: www.e-mark.nl Endemol UK, DHL en Intrum Justitia versturen hun...

author

clock 0,5 min

Technologieën

ICTroom Company # 31 (28)

Groei: 627% Wie: Honoré du Puy, Sander Nieuwmeijer en Chris Galenkamp Wat: ontwerp, bouw en beheer van serverruimtes Omzet: 24,3...

author

clock 0,5 min

Premium

Jeff Bezos succesvol ruimte ingeschoten – Check rijdt e-scooters naar Duitsland

En verder: Lightyear heeft grootse plannen, slechte tijden voor crypto en Shell in beroep tegen klimaatzaak.

author Hedwig Zwanikken

clock 0,5 min

Columnisten

Menno van Doorn

Menno van Doorn is directeur van het Verkenningsinstituut Nieuwe Technologie (VINT) van IT-dienstverlener Sogeti. Hij onderzoekt de impact van nieuwe ..

Lees de columns van Menno van Doorn

Partnerartikelen

Management

Hoe ondernemers hun vastgoed ook buiten de bank om financieren

Rabobank draait de geldkraan voor commercieel vastgoed dicht en ook andere banken zijn terughoudend in hun vastgoedfinanciering. Ondernemers financieren hun...

author Redactie MT/Sprout

clock 6 min

Marketing

Dit zijn dé 3 do’s en don’ts voor een effectieve direct mail-campagne

Nu de nee/nee-stickers steeds vaker opduiken op de brievenbus, is het belang van een effectieve direct mail-campagne voor ondernemers nog...

author Wietze Willem Mulder

clock 3,5 min

Performance verbeteren

Maak normen en waarden in jouw bedrijf bespreekbaar

Hoe erg is het als je teamleden er verschillende normen en waarden op nahouden? En wat win je door ervoor...

author Linda Huijsmans

clock 4 min

Maatregelen om een jetlag tegen te gaan

Persoonlijke Groei

Jetlag? Met deze 4 tips heb je er minder last van

Van Amsterdam naar Tokio en weer terug. En dat alles binnen drie dagen. Voor cabinepersoneel is schipperen tussen verschillende tijdszones...

author Hagar Jobse

clock 2,5 min

Tony's Chocolonely Special Awards

Goed werkgeverschap

Die extra stap voor je medewerkers, zo doen Tony’s Chocolonely, PauwR en Amgen dat

Tegelijk met de bekendmaking van de Best Workplaces 2019 van Great Place to Work werden de Special Awards uitgereikt. Dit...

author Niels Vlot

clock 3 min

Zo zorg je ervoor dat jouw collega's gezonder gaan leven

Persoonlijke Groei

4 tips om te zorgen dat jouw collega’s gezonder gaan leven

Gezonde medewerkers zijn productiever en minder vaak ziek. Maar verplichten tot een gezond dieet en meer sporten gaat natuurlijk niet....

author Hagar Jobse

clock 2,5 min

gamification omzet verhogen

Performance verbeteren

Hoe gamification de omzet van deze vier bedrijven verhoogde

Gamification is al jaren een buzzword. Toch zijn de succesverhalen nog veelal onderbelicht. Deze vier organisaties laten zien dat gamification...

author Melchior Meijer

clock 4 min

Management

Hoe een ondernemer een oud kerkpand omtoverde tot restaurant

Toen André Oudeman en zijn zoon een kerk in een Zeeuws dorpje wilden omtoveren tot restaurant, kregen ze te maken...

author Redactie MT/Sprout

clock 4,5 min

6 tips voor een gezond kantoor

Persoonlijke Groei

Vitale medewerkers? Met deze 6 tips maak je van jouw kantoor een gezonde omgeving

Een gezonde kantooromgeving maakt medewerkers gelukkiger en productiever. Met deze zes tips richt je je gebouw op een gezonde manier...

author Hagar Jobse

clock 3 min

Persoonlijk Leiderschap

4 manieren om jouw klanten nog beter te bereiken

Als ondernemer wil je de juiste klanten aanspreken. Maar op wie jouw bedrijf zich ook richt, je doelgroep wordt overspoeld...

author Wietze Willem Mulder

clock 3,5 min

Best Workplaces

Goed werkgeverschap

Best Workplaces 2019: zo word je als bedrijf bijzonder

Bedrijven die goed scoren in de onderzoeken van Great Place to Work hebben allemaal tevreden medewerkers. Maar iedereen heeft zijn...

author Niels Vlot

clock 3 min

big data accountancy

Management

Hoe big data accountancy en auditing naar een next level brengt

Nieuwe wet- en regelgeving stelt steeds hogere eisen aan auditors en accountants. Gelukkig zijn er nieuwe tools om aan die...

author Flip Schultz

clock 3,5 min

Persoonlijk Leiderschap

Dit zijn 3 niet te missen marketingtrends dit jaar

Als ondernemer wil je de boot niet missen op het gebied van marketing. Om welke marketingtrends kun je dit jaar niet...

author Wietze Willem Mulder

clock 3,5 min

Aegon Klantenservice Leven Teamfoto Performance Cup

Performance verbeteren

Zo gaf Aegon zijn teamperformance een boost

Wat voor topsport geldt, geldt ook voor de werkvloer. Je leert van je fouten. Je wil alle neuzen in het...

author Sang-Ah Yoo

clock 3,5 min

Een peptalk, een compliment of een schop onder hun kont: iedere medewerker wordt anders gemotiveerd. MT-columnist Manon Bongers raadt managers aan te kijken naar psychologische behoeften en de voorkeur voor werkomgeving van medewerkers.

Management

Medewerkers motiveren? Let op hun persoonlijkheid en werkomgeving

Een peptalk, een compliment of een schop onder hun kont: iedere medewerker wordt anders gemotiveerd. MT-columnist Manon Bongers raadt managers...

author Manon Bongers

clock 2,5 min

i.s.m. Oracle
KFC klantdata

Management & Leiderschap

Hoe KFC de klant nog slimmer gaat bedienen

Jaarlijks rollen er bij KFC Nederland 13 miljoen bonnetjes uit de kassa. Een bron van data. Maar hoe haal je...

author Redactie

clock 4,5 min

Zo zorg je dat je in stressvolle periodes ook gezond blijft

Persoonlijke Groei

Druk? Zo zorg je dat je ook in stressvolle periodes gezond blijft

In tijden van drukte en stress schieten gezonde gewoontes zoals voor jezelf koken en sporten er vaak als eerste bij...

author Hagar Jobse

clock 3 min

‘Het gaat tegenwoordig niet meer alleen om wát je verkoopt, maar steeds meer om hóe je verkoopt’, zegt Arjon van Lieshout, partner en consultant bij House of Performance. ‘Sinds de financiële crisis is niet meer alleen de hoogte van de omzet van belang, maar ook en vooral of product duurzaam is en je handelswijze integer is.’ Om dat te bereiken moeten we ons gedrag veranderen. Gamification blijkt steeds weer een effectief middel om ingesleten gewoontes te veranderen en daardoor een hogere en betere omzet te bereiken. Hoe werkt het? Gewenst gedrag Arjon: ‘Het inzetten van een spel op de werkvloer is een leuk en daardoor effectief middel gebleken om gedrag te veranderen. In een spel kun je de werkelijkheid van iedere dag nabootsen en gewenst gedrag belonen met punten.’ Andere voordelen van spelen op de werkvloer zijn dat de teamspirit verhoogd wordt, mensen (weer) enthousiast worden en dat de acceptatie van vernieuwingen gemakkelijker en sneller verloopt. Belonen Een geslaagd voorbeeld van een bedrijf dat met succes een game inzette om zijn doelen te bereiken is Bruna. House of Performance ontwikkelde die voor hen. Arjon: ‘Zij kwamen bij ons omdat ze graag wilden dat hun medewerkers klantvriendelijker werden. Daarop zijn we gaan brainstormen. Bij de ontwikkeling van een spel kijk je naar wat de mensen doen, wat ze niet doen en vooral waaróm ze dat niet doen. Bij Bruna was duidelijk dat de mensen achter hun balie vandaan moesten komen. Dus zijn we een spel gaan bouwen waarin onder andere dat gedrag beloond zou worden.’ Klantbinding Ieder filiaal vormde een team, dat de strijd aanging met andere filialen. Om punten te verdienen werden ze bijvoorbeeld uitgedaagd een klant te vragen een recensie te schrijven over een nieuw boek dat paste bij zijn of haar leesbehoefte. De medewerker moest zich dus verdiepen in wat de klant graag las en vervolgens contact gaan leggen. Als de klant inderdaad een recensie schreef, kreeg hij een klein cadeautje en kwam zijn recensie met een boekwikkel in de winkel te liggen. De medewerker kwam achter de balie vandaan en kreeg hiervoor punten in de game en werd beloond met een mooie ervaring. De klantrelatie werd verstevigd en de klant is ook nog eens trots op het feit dat zijn recensie in de winkel lag. Iederee wint, dus! Meer kennis leidt tot hogere omzet Veel opdrachten gingen om het vergroten van kennis. Hoe meer kennis de medewerkers hebben, hoe gemakkelijker het werd om contact met klanten te zoeken. Dit werkt  niet alleen in retail maar bij ook accountmanagers bij banken of verzekeraars. Hierbij gaat het dan om leren breder te kijken en kennis van collega’s in te schakelen. Dat bereik je door in de game teams samen te stellen die bestaan uit specialisten en medewerkers van alle afdelingen. Geef ieder team de opdracht om samen te kijken naar wat de klant nodig heeft. Dan gaan adviseurs en specialisten hun kennis over sparen, beleggen, hypotheken en andere producten bundelen en krijg je een advies op maat. Klant blij, bank blij. Behalve tot hoge scores in de het spel, leidt deze nieuwe aanpak ook tot hogere omzet. In de retailorganisatie steeg de omzet van de deelnemende filialen met 8 tot 11 procent, vergeleken met filialen die niet aan het spel meededen. Klantvriendelijkheid Gamification is ook een goede manier om vaak abstracte kernwaarden concreet en inzichtelijk te maken. Door bepaalde vormen van gedrag te belonen en door collega’s elkaar daarop te laten beoordelen, raken de deelnemers snel vertrouwd met het nieuwe, gewenste gedrag. ‘Je kunt de mensen van Bruna een cursus geven om klantvriendelijker te worden, of je kunt ze door middel van een spel laten ervaren wat het ze oplevert’, zegt Arjon. Welke vorm zijn voorkeur heeft hoeft hij niet uit te leggen. Dilemma’s   Medewerkers worden meer en meer geconfronteerd met ethische dilemma’s: ga ik voor omzet op de korte termijn, of klantwaarde op de langer termijn? Wat doe je als bank of verzekeraar als je een klant een dure polis kunt verkopen die hij eigenlijk helemaal niet nodig heeft? In bedrijven die alleen maar bonussen zetten op de hoogte van de omzet, stellen verkopers zich die gewetensvraag waarschijnlijk niet eens. Maar hoe beloon je integer gedrag? Dat is niet zo ingewikkeld als het lijkt, stelt Van Lieshout. In een game kun je medewerkers keuzes laten voorleggen aan hun peers die de keuze waarderen aan de hand van bijvoorbeeld de waarden van het bedrijf. Zo komt het juiste gedrag in de game naar boven drijven en voelen medewerkers zich gesterkt om ernaar te gaan handelen. ‘Integriteit kan namelijk een flink hogere omzet tot gevolg hebben. Zodra je de klant centraal gaat stellen, in plaats van je omzet, leer je anders kijken. Gewoon leuk Met het spelen van een game maak je leren en presteren leuk. Je kunt het spel competitief maken als je met verkopers te maken hebt, maar het kan ook de teamgeest benadrukken, door opdrachten die er op gericht zijn om samen op te trekken. Zo wordt het niet alleen leerzaam, maar ook gewoon leuk. En het leidt ook nog tot een hogere omzet. Wat wil je nog meer! Dit artikel is onderdeel van het dossier ‘Continu Verbeteren’ op mt.nl. Dit dossier wordt mede mogelijk gemaakt door House of Performance. House of Performance is specialist in het radicaal verbeteren van prestaties op de werkvloer.

Performance verbeteren

De verkoopcijfers verdubbelen? Zo doe je dat

Je wilt meer omzet draaien, liefst op een duurzame manier. Daarvoor is vaak gedragsverandering noodzakelijk. Hoe realiseer je dat zo...

author Linda Huijsmans

clock 3,5 min