Groei: 485%
Wie: Al ex Goldbl um en Bart Oskam
Wat: Gl asvezelverbindingen
Omzet: 30 miljoen, winst
Website: www.eurofiber.nl
Twentenaar Dik Wessels is behalve bouwmiljardair ook glasvezelbaron. Eurofiber is de tak voor de zakelijke markt. Eind jaren negentig ontstond het bedrijf temidden van de toenmalige glasvezelbonanza. Inmiddels heeft Eurofiber buiten KPN nauwelijks concurrenten. De telecom- en internetaanbieders die bedrijfsterreinen bedienen, zijn vrijwel allemaal klant. “Wij hebben een behoorlijk fijnmazig netwerk waarmee we 100 bedrijfsterreinen bereiken. Als je bedenkt dat er 20.000 zakelijke locaties zijn, begrijp je dat er nog behoorlijk wat te doen is”, zegt Eurofiberdirecteur Alex Goldblum. “We hebben drie jaar geleden een ambitieus groeiplan opgesteld. Maar we halen de doelstellingen nog steeds. De migratie van koper naar glas is gewoon onvermijdelijk.”
Terug naar de A-Z lijst Fast 50 2009