Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Technologiebedrijven wél modern

Technologiebedrijven zijn veel moderner en commerciëler dan vaak wordt gedacht. Ze doen niet alleen aan innovatie, maar besteden ook veel aandacht aan marketing. Bovendien hebben ze een moderner HRM-beleid dat meer ruimte laat aan hun medewerkers.

‘Goed in innovatie en productontwikkeling, maar verkopen ho maar.’ Dat is volgens EIM de beeldvorming rond technologiebedrijven. Onterecht, volgens het onderzoeksbureau. Technobusinesses hebben juist een opvallend open en vooruitstrevend karakter. Meer dan ‘gewone’ MKB-bedrijven hebben zij een speciale marketingafdeling. Ook schrikken zij niet terug voor intensieve samenwerking met andere bedrijven en kennisinstellingen.

 

Het personeel heeft het volgens het onderzoek beter dan werknemers in andere bedrijfstakken. Vaker dan gemiddeld krijgt technopersoneel winstdeling- of bonusregelingen, aandelenplannen en mogelijkheden voor thuiswerk. Er wordt bovendien informeler met hen omgegaan en ze krijgen meer ruimte voor eigen verantwoordelijkheden en resultaten. Wel wordt er relatief weinig voor op papier vastgelegd.