“Ik zie een paar bedrijven in de lijst die direct mijn aandacht hebben, en tien ondernemingen waar ik meer vanaf zou willen weten. Zaken die ik daarbij belangrijk vind zijn de schaalbaarheid van de concepten, de internationale component en het profiel van de ondernemers erachter. Bedrijven als 2waytraffic, eBuddy, Hyves en Game Entertainment Europe hebben zich al bewezen en zijn zo goed als een hit. Maar ook een bedrijf als I-wood is een voorbeeld van een extreem leuk en goed concept, dat op het goede moment komt.”
1. AQ Services
“De keuze van AQ om een sterke positie op te bouwen in Azië is slim. De VS is vol, daar kom je niet zomaar tussen, maar op deze manier bouwen ze een goed internationaal profiel op, waardoor ze weer aantrekkelijk worden voor Amerikaanse bedrijven. Een grote partij als Marketforce kan hen interessant gaan vinden.”
2. Zecco
“Zecco heeft internationale potentie. Hun executie is feilloos. Fluistermarketing en free publicity werken heel goed voor hen. En niet onbelangrijk: ze zijn de eerste die deze markt zo aanpakken. Kijk naar de gratis kranten: de eerste titels hebben een goede oplage opgebouwd, de nieuwe titels moeten hard vechten voor marktaandeel. Zecco’s model is risicovol, maar er staan sterke investeerders achter.”
3 Youmedical
“Grote organisaties in de gezondheidszorg hebben moeite met innovatie, en dat is juist het speerpunt van Youmedical. En de ondernemer heeft zich al bewezen. Dus als ik ergens mijn geld op moet zetten…”