Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Q&A: Bas Verhart over Eccky

Bas Verhart, algemeen directeur van Media Republic, lanceerde in oktober samen met Microsoft de virtuele baby Eccky. Een soort Tamagotchi die door twee Messenger-gebruikers binnen een week opgevoed moet worden.

Hoe kwamen jullie binnen bij zo’n grote klant?
We hadden al eerder samengewerkt met Microsoft, met projecten als ‘Jong-Zuid’ en ‘Real Axe Babes’. Toen we bij MSN Nederland kwamen met Eccky, waren ze meteen heel enthousiast.

Maar dan moet het hoofdkantoor ook nog akkoord gaan.
We hebben de stoute schoenen aangetrokken en hebben gewoon onaangekondigd het vliegtuig naar Redmond gepakt. Daar begonnen we eerst bottom-up, maar al snelden wilden de belangrijkere medewerkers van Microsoft naar ons luisteren.

Hoe moet je als ondernemer nu een grote klant winnen?
De basis voor succes ligt in de kracht van het idee of product zelf. Je pitch moet sterk genoeg zijn. Mensen kennen is natuurlijk ook belangrijk, blijf altijd bezig met het uitbreiden van je netwerk. Door Eccky is er nu ook een basis voor nieuwe samenwerking met Microsoft.

Heb je zelf al eens een Eccky op de wereld gebracht?
Natuurlijk, ik heb het ook moeten testen. Samen met mijn secretaresse heb ik al enkele Eccky’s gemaakt. Dat is me goed bevallen.