Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Ondernemers richten zich op de verkeerde doelgroep

Voor veel ondernemers is de keuze tussen een vette vis of een mager sardientje makkelijk. Maar is het werkelijk zo logisch om je te richten op de rijke minderheid?

Paul Polak, psychiater, filantroop en ondernemer, vindt van niet. In zijn Manifesto op Change This stelt Polak dat het hoog tijd wordt dat ondernemers zich op de armen richten. “Negentig procent van de ontwerpers in de wereld steekt al zijn energie en tijd in het oplossen van de problemen van de 10 procent rijkste consumenten.”

Volgens Polak moeten ondernemers meer aandacht hebben voor de (arme) massa. Want kleine marges bij grote volumes maken ook rijk.

Polak heeft niet alleen kritiek. Hij presenteert ook een aantal kansrijke sectoren:

  • betaalbare drinkwatervoorziening
  • ledverlichting
  • waterpompen
  • goedkope oplossingen voor wind- en zonne-energie
  • goedkope irrigatie-oplossingen


Lees het volledige bericht op Change This.